Aardappelkoekjes voor Chanoeka

Aardappels eet ik weinig. Maar dit recept wil ik graag maken en eten.

Met verse kruiden maak ik er elke keer een andere variant van.

 

2 geraspte aardappels,

2 geraspte zoete uien,

2 teentjes knoflook,

1 snufje grof zeezout,

schepje gekneusde peperkorrels,

handje basilicumblaadjes,

handje gesnipperde bieslook,

handje bloem,

1 ei.

 

Alles goed mengen.

 

Pan met olie verwarmen.

 

Met een lepel de aardappelkoekjes aan de rand van de olie leggen.

Draaien met een vork, tot goudbruin.

 

Als bijgerecht serveren.

Eventueel met een rode saus.

 

Anderen zullen hierin Duitse reibekuchen of Joodse Latkes herkennen.

Eet Smakelijk!

 

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Aardappelkoekjes voor Chanoeka

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    menu ziet er wel lekker uit , dat ik zou zeggen , smakelijk

    reclame groet

    Liked by 1 persoon

  2. Ik noteer dit in Mijn Grote Receptenboek

    Liked by 1 persoon

  3. Jaixy zegt:

    Klinkt goed!! Ik ga het een keer proberen

    Liked by 1 persoon

  4. sjoerd zegt:

    Ach, en zoveel werk is het niet, ga ik deze week eens uitproberen…

    Liked by 1 persoon

  5. staartje zegt:

    Zo zijn ook aardappels lekker #geenaardappeleter

    Liked by 1 persoon

  6. Bert zegt:

    Hoi Rob, dat lijkt me een simpel te maken maar lekker bijgerecht. Serveren met salade en kk klaar is Bert , goedendag

    Liked by 2 people

  7. bloggersterk zegt:

    En biertje erbij natuurlijk. Dank voor de tip!

    Liked by 2 people

  8. Rebbeltje zegt:

    Dat is heel andere koek 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Bertie zegt:

    Smakelijk en makkelijk te maken. Het is lang geleden dat ik ze bakte, je brengt me op een idee.

    Liked by 1 persoon

  10. Morgaine zegt:

    Ook lekker, ik maak nog weleens de indische variant, zonder aardappels, de maiskoekjes 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  11. Geen idee dat jij zo goed kunt koken! Het is niet moeilijk lijkt mij, want daar ben ik niet van, moeilijke gerechten maken. Dit ga ik kopiëren en bewaren in mijn receptenmap! Dank Rob..
    Krijg er trek van!
    Groetjesss

    Liked by 1 persoon

  12. sprakeloosid zegt:

    Gaan we proberen in de kerstvakantie, voor mij dus de eerste week van januari, bij reibekuchen ga ik plat, heerlijk

    Liked by 1 persoon

  13. dankjewel voor dit recept, rob!
    ga ik zeker eens uitproberen! 😀

    Liked by 1 persoon

  14. Monique zegt:

    Nou dat moet ik eens proberen! Danki Rob

    Liked by 1 persoon

  15. meninggever zegt:

    Viskoekjes zijn ook zo’n oude traditie, vooral bij joodse mensen naar ik meen. Ik at ze vroeger wel eens, mijn moeder nam dan een recept over van een van onze joods buren. Vond er niet veel aan. Die Duitse Reibenkuchen werden vorige week in Duitsland nog verorberd. Lekker hoor…

    Liked by 1 persoon

  16. hanry zegt:

    Ik krijg er trek van

    Liked by 1 persoon

  17. benjamín zegt:

    Met Chanoeka eet men in joodse kringen gerechten die in olie gebakken zijn. Zo wordt op een symbolische manier verwezen naar het Chanoekawonder, te weten het kruikje olie dat niet één dag, maar acht dagen bleef branden. De latkes horen bij die gerechten en aangezien ik zowel joodse kennissen als vrienden heb, zal het er me niet aan ontbreken.

    Liked by 1 persoon

  18. Klinkt goed! Fotootje erbij?

    Like

  19. Wát een leuk en lekker idee, dit gooi ik es in de kinderclub , die zullen dat vast een leuk ding vinden om te maken #iswelhundingetje #koken en #bakken

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

