Schokland

De geschiedenis van ons land heeft ons mooie plekken gegeven:

 

Zeker de moeite waard om eens te bezoeken.

 

https://schokland.nl/

http://www.museumschokland.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Schokland

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ik heb met plezier dit mooie filmpje bekeken
    een prachtige als mede stormachtige geschiedenis

    voor straks , zonnige groet

    Liked by 1 persoon

  2. Absoluut – voor mij onbekend terrein!

    Liked by 1 persoon

  3. shivatje zegt:

    Dat was onbekend voor me. Bedankt om hier de geschiedenis in beeld te mogen gezien te hebben.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  4. sjoerd zegt:

    Ik ben er al een paar keer langsgereden, maar nooit de tijd voor gehad om het te bezoeken.

    Liked by 1 persoon

  5. Bert zegt:

    Jaren geleden was ik op weg naar Lelystad, via de A6 bij een afslag las ik Schokland . Wat is dat eigenlijk vroeg mijn vrouw. Ik kwam niet verder dan, o dat was ooit een eiland. Ga er eens af hier.
    We bleven daar te lang en moesten bellen om aan degene met wie we een afspraak hadden te melden dat we later kwamen. Ik was onder de indruk van dat stukje land. Maar door dit filmpje over de geschiedenis ben ik uitgenodigd er nog eens terug te gaan.
    Rob, leuk gedaan, bedankt.
    Bert

    Liked by 2 people

  6. lummel zegt:

    Dragen de mannen in Schokland ook kilks?

    Liked by 1 persoon

  7. Rebbeltje zegt:

    Dat is al weer wat jaartjes geleden maar idd de moeite waard om nog eens te bezoeken…groetjes

    Liked by 2 people

  8. bloggersterk zegt:

    Ik kom er meerdere keren per jaar: Schokland, Urk, Waterloopbos, (ken je dat?) Oud Kraggenburg. De Noordoostpolder is een gebied met twee gezichten: soms troosteloos van saaiheid, zeker als je bij grijs weer langs al die enorme landerijen en eentonige bouwstijlen rijdt. Maar in het licht van zijn geschiedenis kijk je er weer heel anders naar. Toevallig heb ik er afgelopen weekend weer wat ‘blogmateriaal’ verzameld.

    Liked by 1 persoon

  9. Bertie zegt:

    Dat museum komt op mijn lijstje van ooit, de moeite waard zo te zien. En ook daar groene houten huizen, meer het soort groen van omgeving Staphorst?
    Ik ken Schokland alleen van naam, dit is nieuwe informastie.

    Liked by 1 persoon

  10. Prachtig stukje Nederland. Regelmatig gefietst in mijn wielrentijd ๐Ÿ˜‰ ergens begin 80er jaren!

    Liked by 1 persoon

  11. terrebel zegt:

    Ja, Nederland kent prachtige plekjes! Om mooie dingen te zien hoef je echt niet naar het buitenland.

    Liked by 1 persoon

  12. ohja, jullie land kent heerlijke plekjes!
    รฉn een rijke geschiedenis! ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  13. staartje zegt:

    Schokland was een van de eerste musea die ik bezocht. Het was tijdens een werkweek in hbs-4. Ik ben er daarna vaker geweest. Mooi, bijzonder plekje

    Liked by 1 persoon

  14. egoecho zegt:

    Bedankt voor de tip!

    Liked by 1 persoon

  15. Wat een mooi land! Shocking! ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  16. hanry zegt:

    Ik zou daar best eens een kijkje willen nemen.

    Like

  17. Het beloofde land
    Als een Hollandse mythe
    Onttrokken water

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

