Hoofdpijn en andere kwalen

Aspirine bevat stoffen uit de wilgenbast.

Vreemd genoeg gebruiken wij steeds minder natuurlijke kruidenmiddelen.

Terwijl de farmaceutische industrie vooral haar best doet om natuurlijke stoffen chemisch te produceren en verhandelen.

Natuurlijker leven helpt tegen veel nieuwe gezondheidskwalen.

Of mag ik zeggen gewoon minder farmaceutische producten met waslijsten van negatieve bijwerkingen gebruiken?

Zelf slaap ik graag met mijn slaapkamerraam wagenwijd open!

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in gezondheid, persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Hoofdpijn en andere kwalen

  1. staartje zegt:

    Volgens mij zijn natuurlijke geneesmiddelen wel aan het ‘stijgen’ er is meer aandacht voor. ook in de traditionele winkels. In ieder geval gebruik ik weegbree bij een brandnetelprik ๐Ÿ˜ˆ๐Ÿ˜ˆ

    Liked by 1 persoon

  2. perdebytjie zegt:

    Solank dit klinies getoets is.Baie van die natuurlike middele kan ook negatiewe effekte hรช.

    Liked by 1 persoon

  3. fietszwerver zegt:

    ik gebruik maar 1 pufje per 24 uur
    heb het niet zo op die chemische troep

    vroege groet

    Liked by 1 persoon

  4. Veilige pillen, zou de norm moeten zijn
    Over die apotheek zou ik heel graag willen beschikken
    Echter, de zware medicijnen die ik slik zijn niet in natuurlijke versies te krijgen
    Arme lever…..

    Liked by 1 persoon

  5. hanry zegt:

    Chemiche rommel hoef ik niet. Als het kan, laat ik die staan.

    Liked by 1 persoon

  6. Ik neem zelden medicatie, wat als voordeel dat, als ik het eens neem, het direct helpt ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  7. Bert zegt:

    Goeiemorgen Rob, een mens heeft het liefst helemaal geen kwalen, maar dat gebeurt niemand. Als je dan toch een keer hoofdpijntje hebt en er is een alternatief medicijn dat vertrouwd is, dan kun je kiezen voor. voor een natuurlijk alternatief. Maar er zijn naast kwaaltjes ook ziektes die de natuur met biologische medicijnen niet kan oplossen. Met de info die je vandaag de dag kunt krijgen, kun je kiezen bij echt een kwaaltje maar bij grotere sores, blijf dan voorzichtig met iedere medicatie.
    En verder een gezonde zondag gewenst…
    Bert

    Liked by 1 persoon

  8. bloggersterk zegt:

    Raam open, oortjes dicht ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  9. shivatje zegt:

    Ik gebruik niets anders dan natuurlijke producten maar zet ook de reguliere geneeskunde niet weg natuurlijk. Men kan het perfect op elkaar afstemmen als het nodig is.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  10. bentenge zegt:

    Ik kan niet slapen als het raam open staat, maar dan zetten we het wel ’s morgens open om het te luchten en terug op de “juiste” temperatuur en vochtigheid te krijgen.

    Liked by 1 persoon

  11. sjoerd zegt:

    Een pannetje erwtensoep helpt tegen alle kwalen. Het raam open zetten helpt hier alleen de duiven…

    Liked by 2 people

  12. Joolzz zegt:

    Ik gebruik veel plantaardige dingen. En… ik slaap ook met mijn raam wagenwijd open! ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  13. Jan Jaap zegt:

    Ik denk dat de natuur meer potentie heeft dan we nu weten. Tropische regenwouden zijn wat dat betreft een schatkamer, maar ook de Nederlandse natuur herbergt allerlei planten met soms ongedachte eigenschappen.
    Meer wetenschappelijk onderzoek is noodzakelijk!

    Liked by 2 people

  14. Jaixy zegt:

    Zonder natuurgeneeskunde was er geen eens chemische geneeskunde zeg maar…

    Liked by 1 persoon

  15. Kakel zegt:

    Ken je Klazien uit Zalk? https://nl.wikipedia.org/wiki/Klazien_Rotstein-van_den_Brink
    Ik bedoel maar ๐Ÿ˜‰ Haar tips voor beter slapen helpen helaas niet…
    Gezonde groet

    Liked by 1 persoon

  16. Bertie zegt:

    Gezond blijven door natuurlijke produkten. Aspirine is รฉรฉn van, er zijn meer medicijnen die gebaseerd zijn op de natuur. Heel goed zolang die mogelijkheid er is.
    Maar er groeien ook schadelijke planten, ik zou niet graag meeรซten bij de mensen die op eigen houtje grasduinen in bos en hei, zonder een gedegen kennis van lichaam en geest.
    Dan zijn er ook nog ziektes die echt alleen te genezen zijn met uitgebalanceerde medicatie-van-de-dokter. Bovendien is ons lichaam zelf ook รฉรฉn grote chemische fabriek.

    Liked by 1 persoon

  17. burroholanda zegt:

    Vroeger zei men, dat een wijntje gezond was. Tegenwoordig koop je bijna alleen nog maar industrieel geproduceerde fabriekswijnen, waarvan alle flessen precies gelijke smaak hebben. Dat is dus per definitie ook al geen medicijn meer. ๐Ÿ˜‰ Dan maar water?

    Liked by 1 persoon

  18. Rebbeltje zegt:

    Ha geen pillen alleen als het echt nodig is…kreeg ik met de paplepel almee
    En denk niet dat ik aan de 10 kom met pillen in 60 jaar tijd ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  19. geneesmiddelen zijn levensgevaarlijk!
    na kanker en hart- en vaatziekten zijn medicijnen de grootste doodsoorzaak! ๐Ÿ˜ฅ

    mja .. de farmacie moet toch ook wat verdienen, niet? ๐Ÿ‘ฟ

    Liked by 1 persoon

  20. Ja zeker gek genoeg. Gister las ik op Facebook een stuk van die deense hoogleraar over de pillenmaffia. Het is niet mis. Gelukkig kun je nog veel medicijnen op plantaardige wijze kopen of bestellen via internet. Ik deed zelf een schriftelijke cursus homeopathie (klassieke homeopathie).
    Kruidengroet Annette

    Liked by 1 persoon

  21. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    ja winter is er zeker nog niet , maar het is nog geen april hoor
    inderdaad het zonnetje is nog dunnetjes
    toch vond ik het heerlijk de afgelopen dagen en ook vandaag

    schemer groet

    Like

  22. Zilvertje zegt:

    Ja, er zouden weer mensen moeten komen die ons de weg wijzen naar natuurlijke middelen, al dat gif van de fabriek, jakkes, maar ik zou niet weten welke boom ik moest hebben.

    Liked by 1 persoon

  23. Dieren schijnen inderdaad zelf wilgen op te zoeken als ze ergens last van hebben. Misschien kunnen we nog wat van ze leren! Wij raken steeds verder verwijderd van de natuur. Zonde… Geld wordt te vaak belangrijker gevonden dan gezondheid.

    Liked by 1 persoon

  24. gewoonanneke zegt:

    Gelukkig heb ik eigenlijk nooit last van hoofdpijn, slik dan ook bijzonder weinig. Een enkele keer als ik niet kan slapen neem ik een paracetamol dat werkt bij mij als slaappil.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

