Windkuikens

Windkuikens: Het jongerenteam van De Windvogel.

Floor en Jana vinden het tijd voor meer jongeren in de coöperatieve energiesector, en De Windvogel vindt dat ook.

Jongeren vormen de toekomst van onze planeet en het is belangrijk dat zij betrokken zijn bij de energietransitie. Daarom zijn er nu De Windkuikens. De Windkuikens gaan zich inzetten door workshops en master-classes over duurzame energie en coöperatief ondernemen op te zetten en promotie te maken voor de energietransitie onder jongeren door bijvoorbeeld stunts op festivals te organiseren.

Samen met Eenergiek gaan de windkuikens de jongeren in Nederland het belang van duurzame energie laten inzien om de wereld een stukje verder te helpen.

Kennis is macht.

Experts op het gebied van duurzame energie helpen hierbij.

 

Windkuikens werken aan:

workshops over windenergie of over coöperatief ondernemen

staan op festivals om duurzame energie te promoten met stunts

zijn actief op de social media

 

Wil je mee doen?

eenergiek@gmail.com

http://www.windvogel.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in duurzame energie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Windkuikens

  1. HesterLeyNel zegt:

    Is jou link dalk verkeerd – die bladsy wil nie oopmaak nie? Ek het wel De Windvogel gekry by die volgende skakel: http://www.windvogel.nl/. Dit bevat baie leersame materiaal. Wat ’n uitstekende inisiatief om veral die jongmense betrokke te kry by belangrike omgewingsake.

    Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts zegt:

    Dank! Ik heb de link aangepast.
    Vriendelijke groet,

    Like

  3. bloggersterk zegt:

    Die ga ik hier in de omgeving vast nog wel eens tegenkomen.

    Liked by 1 persoon

  4. fietszwerver zegt:

    de link opent naar een interessante site
    en ja het is goed dat de jeugd daar in mee gaat
    hopelijk waait het niet over , maar eerder uit over meerdere plaatsen

    winderige groet

    Liked by 1 persoon

  5. Jaixy zegt:

    Mooi dat jongeren erbij betrokken worden!! En belangrijk

    Liked by 1 persoon

  6. EJW zegt:

    Goed initiatief, de jeugd heeft de toekomst

    Liked by 1 persoon

  7. gemma1952 zegt:

    Een verstandig besluit voor de toekomst.

    Liked by 1 persoon

  8. sjoerd zegt:

    Dat vind ik een prima idee

    Liked by 1 persoon

  9. fialas zegt:

    een geweldig initiatief.

    Liked by 1 persoon

  10. benjamín zegt:

    Alle lof voor het initiatief, maar het weze me toegestaan om de naam niet echt geslaagd te vinden. Windkuikens nog aan toe … but what’s in a name!

    Liked by 1 persoon

  11. realjager zegt:

    Windkuikens vindt ik al gelijk een leuke naam en de link is ook leuk, goed doel hoor!

    Liked by 1 persoon

  12. Wolf zegt:

    Dat is nog eens een prachtige groep jongeren! En wat je zegt: de jeugd heeft de toekomst. Is misschien ook vaak nog flexibeler, staat meer open voor nieuwe ontwikkelingen. [Al zijn er natuurlijk ook ouderen voor wie dat geldt!]

    Liked by 1 persoon

  13. hanry zegt:

    Laat het een suc6 zijn

    Liked by 1 persoon

  14. meninggever zegt:

    Wind is er genoeg, net als water. Windmolens staan er veel te veel en al te vaak zwaar gesubsidieerd. Ik zag laatst dat op de bouw nauwelijks controle is en dat vergunningen op die dingen soms om allerlei vage redenen worden verstrekt. Maling aan de burgers die er naast wonen en die dingen niet zien zitten. Waarom niet meer goedkope zonnepanelen die ieder huishouden direct kunnen helpen aan schone energie en warmte? Waarom geen getijdencentrales die je niet zo direct in het landschap ziet en toch efficient hun werk kunnen doen. Waarom geen centrales in zee die de energie van de golfslag omzetten in stroom. Lijkt me relatief simpel. De jeugd moet ook een mooi land erven, en niet zo’n lelijke horizon vol Tripods uit War of the World…. Nee, duurzaam moet wellicht, maar zeker anders dan met de botte wijzen van nu…

    Like

Geef een reactie

