Pittige Zoete soep

Ingrediënten:

 

Zoete aardappel

Flinke winterpeen

Zoete ui

Klein stukje gemberwortel

Likje sambal

Eetlepel geelwortel

Scheut zoete sojasaus

Sojakaas

Bieslook

Benodigdheden:

Snijplank, snijmes en/of keukenmachine

Frituurpan

Soeppan

Bereidingswijze:

Snij of pureer de zoete aardappel, winterpeen , zoete ui en gemberwortel. Breng dit met de sambal, geelwortel en zoete sojasaus langzaam aan de kook. Laat even doorpruttelen. Met eventueel nog wat sambal en/of zoete sojasaus verder op smaak brengen.

Snijd de sojakaas in dobbelsteentjes. Frituur deze dobbelsteentjes zodat ze krokant lichtbruin zijn.

Snij de bieslook fijn.

Strooi een handvol gefrituurde dobbelsteentjes sojakaas per soepbord. Strooi dit af met de gesnipperde bieslook.

Eet smakelijk!

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken, Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Pittige Zoete soep

  1. hanry zegt:

    Dat is iets wat mijn nieuwschierigheid trekt kwa smaak.
    Daar ga ik achter komen mocht ik het gaan maken.
    Dank voor dit recept. 👍

    Liked by 1 persoon

  2. fietszwerver zegt:

    smakelijke zonnige zondag

    smul groet

    Liked by 1 persoon

  3. staartje zegt:

    Gember…jammmiee…. Sojakaas laat ik tegenwoordig links liggen . Is ook van alles op af te dingen, maar het is wel te vervangen

    Liked by 1 persoon

  4. schrijfsels zegt:

    Lijkt me lekker, en glutenvrij mits ik de broodblokjes weglaat

    Liked by 1 persoon

  5. schrijfsels zegt:

    Ik bedoelde: de gefrituurde sojablokjes 🙂 alhoewel, als ze gefrituurd worden in een schone (=mijn eigen) pan ….

    Liked by 1 persoon

  6. Sjoerd zegt:

    Vreemd, ik kan me er geen smaak bij voorstellen…

    Like

  7. Bertie zegt:

    Geen idee hoe zoete soep smaakt. Misschien zou ik het pap noemen, in ieder geval zonder gember maken.

    Liked by 1 persoon

  8. Rebbeltje zegt:

    Zitten me teveel dingen in die me niet aantrekken…dus hou het maar bij mijn eigen groene soep… 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Sonja zegt:

    Heerlijk!Deze ga ik een keer maken, thnx en eet smakelijk!

    Liked by 1 persoon

  10. Suskeblogt zegt:

    Eens kijken of mijn vrouw het ziet zitten deze soep klaar te maken.
    Groetjes.

    Liked by 1 persoon

  11. Kakel zegt:

    Ik ben een ontzettende zeikerd wat betreft eten. Van gember, sambal en soja moet ik niets hebben. Nou ja, des te meer hebben jullie (-:
    Zonnige groet

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

