Tai Ati

De Tai Ati verdwijnt langzaam uit het zicht. De verbonden harten vormden samen met de drie Andreas kruizen de afgelopen jaren het logo van stadsdeel Amsterdam-ZuidOost.

De huidige bestuurscommissie heeft ook niets met Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig uit het wapen van Amsterdam.

12 Gekozen bestuurscommissieleden en een aangewezen lid krakelen al weken over het te vormen Dagelijks Bestuur.

Het vertrek van Emile Jaensch naar Oegstgeest maakt dat er een nieuw Dagelijks Bestuurder gekozen moet worden. Emile Jaensch is nu Burgemeester van Oegstgeest. Andro Bottse zit nu namens de VVD in de bestuurscommissie.

De bestuurscommissie telt dertien leden, verdeeld over tien fracties. Twee van deze 10 fracties zijn afsplitsingen vanwege interne conflicten. Vijf leden hebben zich kandidaat gesteld, en mogelijk worden dat er nog meer.

Hans Res (CDA), Tineke de Boer (OZO), John Olsen (CU), Roy Ristie en Remco van Dijk (D66) zich hebben aangemeld als kandidaat. Andro Bottse van de VVD zegt de optie open te houden.

Hans Res (CDA) heeft een aangewezen zetel in de Bestuurscommissie. Zijn partij haalde tijdens de verkiezingen onvoldoende stemmen voor een zetel.

Namens het CDA leest Hans Res een half jaar na dato een verklaring voor waarin hij openlijk spijt betuigd van het ondertekenen van een motie van wantrouwen, gericht tegen het dagelijks bestuur. Of dit Hans Res een zetel in het Dagelijks Bestuur zal brengen is nog maar de vraag.

Terug naar de Tai Ati, de twee verbonden harten. Bij het stadsdeelkantoor prijken deze twee verbonden harten niet meer. Maar bij het BijlmerSportcentrum naast het Stadsdeelkantoor is sinds kort de Tai Ati wel weer te bewonderen.

Sport verbroedert tenslotte. De lokale politiek geeft vooral geruzie, onenigheid en onvrede. Misschien dat we na de komende lokale verkiezingen wel een bestuurscommissie krijgen die weet wat Heldhaftig, Vastberaden en Barmhartigheid betekenen ??? De twee verbonden harten zijn terecht uit het Stadsdeellogo verdwenen. De huidige lokale politiek bestaat vooral uit gal en nijd ……

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Politiek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Tai Ati

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    is het een troost als je het niet alleen ziet bij de lokale politiek in de Bijlmer , maar bijna door het hele land in kleine en grote gemeenten , als uitvloeisel van het gemekker in de landelijke politiek
    die lui zitten er niet voor jou en mij , maar voor zich zelf , en nadien voor het wachtgeld

    politiek sombere groet

    Liked by 1 persoon

  2. Sjoerd zegt:

    Jammer dat Nederland verworden is tot een land van klagers en zakkenvullers. Weinigen staan nog echt op de bres voor anderen.

    Liked by 1 persoon

  3. Rebbeltje zegt:

    Van de politiek moet je het hebben haha

    Liked by 1 persoon

  4. fialas zegt:

    ik dacht dat Zuid-Oost een leuke creatieve gemeenschap was. Zoals vroeger onze Pijp.

    Liked by 1 persoon

  5. bloggersterk zegt:

    Jammer dat, als het om politiek gaat, er nog maar één ding is dat de bevolking verbindt: cynisme. Ik hoop voor je dat die harten nog eens terugkomen.

    Liked by 1 persoon

  6. fialas zegt:

    nou, er is nog iets dat ons verbindt, de afkeer van vluchtelingen. En als ik heel diep in mezelf graaf……… maar verder zwijg ik.

    Like

  7. Bertie zegt:

    Jammer, dit.
    Er zou een deskundige commissie moeten bestaan om de leden te keuren voor ze benoemd worden maar ja, wie keurt de commissieleden dan weer….

    Liked by 1 persoon

  8. constantinoc zegt:

    Sterkte gewenst, Rob. Je zou denken dat er in de samenleving al meer dan genoeg problemen zijn. Zo’n disfunctionerende commissie kun je vast missen als kiespijn. Maar ja, er zijn altijd mensen die zich zo nodig moeten laten gelden!

    Liked by 1 persoon

  9. ’t is te hopen dat de 2 verbonden harten snel terugkomen!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

