Voedselketen XL

Zaterdag 2 april organiseren YFM Fryslân, Kening fan ‘e Greide, Agrarische Jongeren Friesland, Welcome to  the Village en Vogelbescherming Nederland een biodiverse dag on the farm: Voedselketen XL. Hoe kunnen we onze voedselketen logischer organiseren? In een dagvullend programma nodigen we zo’n 150 boeren, politici, beleidsmakers, chef-koks, journalisten en wetenschappers uit om kennis te maken met de wereld van biodiversiteit in landbouw en veeteelt. In Europa wordt complex natuurbeleid bedacht, maar wat betekent dat nou voor die biefstuk op je bord, de bijtjes in de lucht en de trekvogels overzees?

Voor € 25 geniet je van ons unieke programma inclusief smaakvolle lunch door De Streekboer. Diverse prikkelende workshops en een pittig debatdiner in de boerenstal.
Adres: Boer Brunia, Flansum 3, Raerd.

Programma:

12.00 ontvangst
13.00 lunch
14.00 workshops: Weidesafari, Wei Kookgerei, Leerschool Permacultuur Friesland, Silence of the Bees, Kening fan ‘e Greide.
18.00 Debatdiner in de stal van Boer Brunia
21.00 afsluiting bij kampvuur

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken, gezondheid, Natuur en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Voedselketen XL

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    wens ik je een interessante en smakelijke dag

    wandel groet

    Liked by 1 persoon

  2. Helaas voor mij een beetje ver…

    Liked by 1 persoon

  3. Hillechien zegt:

    Een goed gevulde dag met interessante onderwerpen. Veel plezier Rob als je er naartoe gaat

    Liked by 1 persoon

  4. Ga je er zelf ook heen Rob?
    Dan horen we er vast nog wel een keer iets over!
    Zeker interessant!
    Groetjesss

    Liked by 1 persoon

  5. ollieherman zegt:

    Mooi initiatief. Zouden ze hier in de Randstad ook moeten doen, dan is het bereikbaarder. Veel plezier als je gaat.

    Liked by 1 persoon

  6. Rebbeltje zegt:

    Denk dat jij vandaag wel gevuld bent…zowel qua tijd als energie
    Groetjes en geniet ervan als je gaat…

    Liked by 1 persoon

  7. sjoerd zegt:

    Als ik nu vertrek haal ik zelfs het diner niet meer…

    Liked by 1 persoon

  8. Mooi initiatief. Hoewel het qua afstand voor mij goed te doen zou zijn, zit het er vandaag niet in na mijn omzwervingen door het rietland gisteren. ‘Easy does it’ momenteel. 🙂
    Ik wens jou er veel plezier en/of een goed weekend.

    Liked by 1 persoon

  9. een interessant initiatief..

    mogelijk krijgen we en vervolg..

    prettige dag

    Liked by 1 persoon

  10. bloggersterk zegt:

    Wat zingen jullie bij het kampvuur? Veel plezier!

    Liked by 1 persoon

  11. fietszwerver zegt:

    ja Rob
    het was lekker wandel weer , ik liep in de middag lekker in korte mouwen , goed te doen , mag om mij zo blijven met een graadje of 5 er bij

    slaapse groet

    Like

  12. Bertie zegt:

    Te laat. Niet dat ik anders wel was gegaan, tegen zoveel deskundigheid kan ik niet op.

    Liked by 1 persoon

  13. gewoonanneke zegt:

    Veel plezier in mijn heiteland

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

