Gezonde Hennep en biologische schapen

Al jaren wordt er gesproken over een coffeeshop in Amsterdam-ZuidOost. Tegelijkertijd worden er wekelijks weedplantages ontmanteld. Cannabis sativa heeft een slechte naam. Touwen en vezels werden vroeger al uit de Cannabis sativa gewonnen. Vissers en kanariefokkers gebruiken de hennepzaadjes nog steeds.

In een nieuwsbrief lees ik over hennepkleding. Gezonde Hennep noem ik dat dan maar. Samen met de wol van biologische schapen wordt er mooie kleding gemaakt, aangeboden en verkocht. Mijn klerenkast zit vol. Nieuwe kleding heb ik eigenlijk niet nodig. Toch vind ik het wel grappig dat er van hennep allerlei nieuwe producten worden gemaakt.

De weedplantages geven vooral gevaarlijke situaties. Illegaal afgetapte stroom, lekkages geven vaak een signaal van deze illegale kweek. Maar of iemand velden vol met hennep in de akkers zal herkennen?

Bij biologische schapen kan ik mij iets voorstellen. Gezond voer en een gezonde leefruimte zullen een schaap vast wel het keurmerk biologisch geven. Toch blijf ik biologische wol een vreemde benaming vinden.

Kleding van hennep en/of biologische wol gemaakt zal vast wel lekker zitten. Of u het mooi zult vinden is een andere vraag.

http://www.ecotex.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Gezonde Hennep en biologische schapen

  1. Wolf zegt:

    Ik vind het mooi, en bovendien moet kleding voor mij vooral functioneel zijn.
    De hennep waarvan al die nuttige producten worden gemaakt, bevat overigens niet de werkzame stoffen zoals thc in de bloem die de cannabis voor recreatief gebruik wel heeft.
    Mijn kippen krijgen overigens gepeld hennepzaad door hun ontbijtje. Gaan ze lekker van aan de leg!

    Liked by 1 persoon

  2. Hillechien zegt:

    Hennep is toch ook heel stevig dus de kleding verslijt denk ik minder snel ook. Ik koop ook bijna nooit kleding, heb een gruwelijke hekel aan de pashokjes.

    Liked by 1 persoon

  3. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    interessant weer hier , denk dat velen niet wisten dat je tijdens het roken van een joint in kleding van de zelfde plant aan kon hebben πŸ™‚

    zondagse groet

    Liked by 1 persoon

  4. Bertie zegt:

    Volgens mij niet niuw, in een van de vorige weblogs las ik er al over. Missschien van een andere firma.
    Het sluit mooi aan bij de groe en ecomode.

    Like

  5. Dit wist ik ook niet hoor, mocht je door je voorraadje hennep heen zijn, dan kan je altijd nog zo’n kledingstuk in brand steken.

    Liked by 1 persoon

  6. Rebbeltje zegt:

    Draag liefst alleen katoenen kleding…lukt niet altijd vooral in de winter niet…maar denk niet dat ik ga overstappen op de wol en hennep
    Groetjes

    Like

  7. bloggersterk zegt:

    Prijzen vallen niet tegen Γ©n….eindelijk broekspijpen die ik over m’n knalkuiten kan aantrekken. Goeie tip!

    Liked by 1 persoon

  8. sjoerd zegt:

    Dat lijkt me wel wat met die dames… Voor mezelf draag ik altijd mijn 501.

    Liked by 1 persoon

  9. Hennepkleding heb ik (nog) niet, maar ik ben wel al jarenlang blij met de medicinale werking van cannabis. Maar dan wel de zuivere cannabis van de apotheek. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. fietszwerver zegt:

    ja Rob goed weer voor klussen in de tuin , en wat je zegt laat het zo maar blijven , maar het wordt vooreerst weer wat wisselvalliger
    ik heb weinig tussen de oren πŸ™‚
    en kan in de regel de kop makkelijk leegmaken door zeg een wandelingetje in mijn tuintje , het GNR hier achter , ik slaap altijd wel goed , maar deze maand is net weer ff wat te lang 😦
    zal het wel weer overleven , maar makkelijk is het niet , het vreet aan je

    slaap wel groet

    Like

  11. Paul zegt:

    Ik heb echt nog nooit van Cannabis sativa gehoord, maar ben ook een noob op dat gebied. Maar eerlijk is eerlijk, die biologisch verantwoorde kleding ziet er niet gek uit.

    Liked by 1 persoon

  12. fietszwerver zegt:

    helaas Rob
    morgen is het goed weer voor de slakken πŸ™‚
    maar er zijn voor jou droge momenten
    kies de momenten dus goed

    slaap wel groet

    Like

  13. een hennep jurk
    een washi t-shirt
    een bioschapenwollen trui
    een bamboe broek ..

    ben ik zo nog niet curieusss genoeg dan? :mrgreen:

    Liked by 1 persoon

  14. Lenjef zegt:

    Draagbare drug

    om de euro’s uit de mensen hun zakken te kloppen
    verkopen ze het meest waanzinnige als normaal
    maakt men van hennep zelfs een modieuze sjaal
    wie hem draagt begint totaal in de wind te shoppen

    Volgens mij zit er in veel vrouwenkleding hennep, Rob. πŸ˜€
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

  15. meninggever zegt:

    En of het betaalbaar is, geen onbelangrijk criterium bij het succes van dit soort initiatieven…. Gelukkig rook ik niet, dus mijn eigen kleding in de brand steken voor de kick zou ik niet snel doen…

    Liked by 1 persoon

  16. wietrecepten zegt:

    laten we het gewoon gaan legaliseren en reguleren.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

