Een goede buur is goud waard

Beter een goede buur dan een verre vriend?

In een filmpje van nog geen minuut stelt burennetwerk Amsterdam zich aan u voor.

Wil jullie ook even kijken?

http://www.wieisgoedebuur.nl/

Vandaag, nu  ( 5 april 2016, 08.30 uur ) is er op het Museumplein nog meer te zien van de goede buren.

https://www.burennetwerk.nl/

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

16 reacties op Een goede buur is goud waard

  1. shivatje zegt:

    Een goede en leuke buur is veel waard vind ik.

    Aum shanthi

    Liked by 1 persoon

  2. HesterLeyNel zegt:

    Wat ’n uitstekende manier om mense nader aan mekaar te bring en vriendskappe te bevorder. Ek is seker dit sal veiligheid in die buurt bevorder as ons dit hier sou toepas.

    Liked by 1 persoon

  3. Anuscka zegt:

    Een goede buur is heel veel waard! Mooi initiatief, maar ergens wel schrijnend dat dit ‘geregeld’ moet worden en niet meer spontaan het geval is in de huidige maatschappij.

    Liked by 1 persoon

  4. fietszwerver zegt:

    inderdaad Rob
    een goede buur is meer waard dan een verre vriend 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Een mooi initiatief dat zeker navolging verdient.

    Liked by 1 persoon

  6. Rebbeltje zegt:

    Nu dat is in de dorpen nog vanzelfsprekend
    Maar vind het wel een leuk filmpje….

    Liked by 1 persoon

  7. Bertie zegt:

    Leuk initiatief, bij ons heet dat vrijwilligerswerk.

    Liked by 1 persoon

  8. sjoerd zegt:

    Een prima vorm om je buren ook weer eens te leren kennen.

    Liked by 1 persoon

  9. mooi initiatief.
    alleen jammer dat het moet gepromoot worden en niet uit eigen beweging gedaan wordt!

    Liked by 1 persoon

  10. meninggever zegt:

    In onze buurt werd onlangs een website gelanceerd, speciaal voor buurtgenoten en buren. Ik werd uitgenodigd om deel te nemen. Want dat zou me veel opleveren aan sociale contacten (..) en veiligheid. Account aangemaakt, en hupsakee. Al snel waren er tien buren die me welkom heetten. Alleen woonden ze wel tien straten van me af en kende ik ze absoluut niet. Geen enkele buurman/vrouw hier zal op die site. Maar vervelender, naast wat huishoudelijke zaken als ‘ ik ben mijn hangertje kwijtgeraakt, heeft iemand dat gezien?’ kreeg ik alleen maar commerciele boodschappen. Van een man die alarmsystemen wilde komen aanleggen tot een bedrijf dat schoorstenen wilde vegen in een buurt waar geen schoorstenen te vinden zijn. Ik bekeek het zo eens en bedacht me dat die buren die ik van belang acht (of omgekeerd) op straat al snel met elkaar kwekken. Opgezegd dat account. Leuk initiatief, maar niks voor mij….

    Like

  11. Dick zegt:

    Dat zijn de betere initiatieven!
    De dingen die er toe doen; daar kan geen initiatiefwet tegenop!

    Liked by 1 persoon

  12. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    dan zat je nog laat op de fiets zo aan de tijd te zien 🙂
    en dan een hagelbui bbbrrrr , maar een warme dousche een lekkere pint en onder de wol doen dan veel goed
    ja zo het lokale weer aangeeft zou ik wederom geluk hebben vandaag 🙂
    geniet de dag

    Like

  13. gewoonanneke zegt:

    Wat een mooi initiatief. Ik heb gelukkig goede buren en hoop dat ze mij ook zo zien. Det verhoogt wel het woongenot

    Liked by 1 persoon

  14. Rob Alberts zegt:

    Nog een leuk filmpje:

    Zonnige groet,

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

