Groningse Waarheid

Uit Groningen kreeg ik het volgende verhaal:

WAAR is een winkel vol verhalen.

De producten vertellen een verhaal, maar ook klanten delen vaak verhalen.

Bijvoorbeeld over hoe hard ze voor die ene tas gespaard hebben.

Of om welke speciale reden iemand iets moois verdient.

Sommige van die verhalen blijven ons bij, die moéten we gewoon doorvertellen.

Zoals die van de Pakistaanse straatkrant verkoper in Groningen, die precies weet welke Bollywoodsterren er op een winkelposter staan.

Of dat de tafel in de winkel van en oude lijnbus is gemaakt.

De Pakistaanse krantenverkoper wist nog meer leuke details over onze producten te vertellen.Veel van onze artikelen komen van gerecyclede materialen uit India en Pakistan. Nu blijkt de metalen tafel die in de winkel staat gemaakt te zijn van een oude lijnbus. Hij kon ons het logo van de regio wijzen, ook het busnummer en de plaats waar hij heen rijdt staan er op. Door ‘onze’ straatverkoper kijken we voortaan anders naar deze spullen.

http://www.ditiswaar.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Groningse Waarheid

  1. perdebytjie zegt:

    Baie interessant,Rob….die bus het vêr gereis!

    Liked by 1 persoon

  2. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja die bus heeft een leuk ommetje gemaakt 🙂
    de stranden in landen als India en Bangladesh liggen vol met schepen welke daar met de hand worden gesloopt onder de meest vreselijk omstandigheden
    enig idee hoe het deze bus is vergaan

    mistige groet

    Liked by 1 persoon

  3. eltjedoddema zegt:

    de waar-formule
    waarkt
    op de
    Vismaarkt

    Liked by 2 people

  4. bloggersterk zegt:

    Product met een verhaal voor nieuwsgierige consumenten: leuk idee!

    Liked by 1 persoon

  5. Bert zegt:

    Goedenmorgen Rob, indrukwekkendfilmpje stuur je me. Het zegt meer dan een lang verhaal. Hèt slopen van de schepen is voor de mensen daar hun levensbehoud. Soms is de deelname aan de werkzaamheden levensbedreigend . Ik neem aan dat de” bazen” een rijk en goed leven hebben.
    Het is 2016, een andere wereld naast de onze, hoe lang nog zal het duren dat die ongelijkheid in leven verder bestaat. Wie redt deze mensen die werken in deze omstandigheden .
    Ik word er een beetje verdrietig van. Maar het is goed dat het verhaal wordt verteld met een filmpje,
    Bert

    Liked by 1 persoon

  6. fialas zegt:

    Tafel in Groningen gemaakt van Pakstaanse lijnbus, dat is nu eens een aardig verhaal over globalisering.

    Liked by 1 persoon

  7. bertjens zegt:

    Grappig. En slim. Ik had er niet eerder van gehoord, jij vindt telkens de leukste adresjes..

    Liked by 1 persoon

  8. gewoonanneke zegt:

    Wat mooi zo’n winkel. Nog nooit van gehoord. Ik hou van verhalen van mensen. Iedereen heeft een verhaal.

    Liked by 1 persoon

  9. sjoerd zegt:

    Een heul interessante site… Mooi gevonden, die staat in mijn lijstje…

    Liked by 1 persoon

  10. Rebbeltje zegt:

    Leuk verhaal
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  11. Seenorway zegt:

    We invite you to visit Norway! Digitally, that is! 😉
    On our blog: http://www.SeeNorway.wordpress.com
    you may find more than 5000 ‘full-screen-pictures’
    from Norway, and best of all: It’s all free! Of course, you
    can’t freely use our pictures, but it won’t cost you a penny
    look at them all. They are posted for your pleasure!
    It’s good advice to follow the links to our INDEX once you
    find it. It will make it way easier to find what you are looking
    for! Welcome to Norway! 😉

    Liked by 1 persoon

  12. fietszwerver zegt:

    dank je Rob

    zonnige avond groet

    Like

  13. Suskeblogt zegt:

    interessant om weten.
    Zo leert men weer wat.
    Groetjes.

    Liked by 1 persoon

  14. meninggever zegt:

    Groningen, tja, je moet er zijn om er te willen zijn, wonen om er te willen zijn, werken om er te willen zijn. Misschien naar het museum om er te willen zijn. Maar het stadsbestuur heeft zoveel gedaan om het bezoekers lastig te maken dat je er als mens uit het westen van dit land niet echt wilt zijn. Nou ja, voor de lekkere broodjes van ’t Amsterdammertje wellicht. Maar verder?:)

    Like

    • fialas zegt:

      voor bewoners van Groningen is het ook niet alles, er worden veel te veel lawaaige evenementen georganiseerd, waarschijnlijk om de stad nog verder op te leuken voor Het Student. Maastricht gaat dezelfde kant op.

      Like

  15. folkertrath zegt:

    Leuk ik ben een Groningse.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

