Tillenbeest

Bij Emile Jaensch lees ik weer over dit beest. Eerder kwam het voorbij in het verhaal: de verhalenbundel Serpentina’s Petticoat. ‘Het tillenbeest’ verscheen in het debuut van Wolkers. De positieve blogposts van Emile zijn altijd verrassend. Eerder schreef hij over de mooie en leuke dingen in Amsterdam-ZuidOost. Nu kijk ik uit naar zijn ervaringen in Oegstgeest.

http://emilejaensch.punt.nl/content/2016/04/Tillenbeest-terug-naar-Oegstgeest

http://www.tzum.info/2013/03/nieuws-de-zus-van-jan-wolkers-geeft-tillenbeest-terug

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, persoonlijk, Politiek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Tillenbeest

  1. fietszwerver zegt:

    mooi te lezen dat het tillenbeest terug is waar het ooit werd geleend 🙂

    HH groet

    Liked by 1 persoon

  2. Bertie zegt:

    Het tillenbeest, bijna een vergeten onderwerp. Het is een poos geleden dat ik Serpentina’s Petticoat las, ik ga er weer naar op zoek.

    Liked by 1 persoon

  3. sjoerd zegt:

    Het is wel zo eerlijk dat het beest terug is…

    Liked by 1 persoon

  4. Rebbeltje zegt:

    Hier hebben wij een ander beeld wat meegenomen wordt en vanzelf terugkomt hihi…

    Liked by 1 persoon

  5. platoonline zegt:

    Joh, dat Tillenbeest heb ik sinds de middelbare school niet meer in hand’n ‘had!!
    Ik duik de boekenkast weer eens in.

    Liked by 1 persoon

  6. bloggersterk zegt:

    Nooit gelezen die Serpentinas P. maar zo weet ik er toch weer meer van 🙂 Dank!

    Liked by 1 persoon

  7. @matroosbeek zegt:

    Jan Wolkers… wij moesten op school een schrijver en zijn werken bespreken en daar een lijvige studie van maken. Ik had net ‘een roos van vlees’ van Jan W. gelezen en koos voor hem. De non die Nederlands gaf vond Jan té pervers. Ik mocht er niet mee verder. Daar zaten die tillen van hem, of beter gezegd van zijn moeder, vast tussen… Toen koos ik maar voor iemand totaal anders en dat was Simon Carmiggelt met zijn cursiefjes. Ook veel plezier aan beleefd… aardige man was dat…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

