Op de kaart staan

 

In mijn boekenkast staan een aantal atlassen. Ik ben de blije eigenaar van een wereldatlas en een paar thema atlassen. Kaartplezier heb ik van papier en in atlassen. Maar nu zijn de Nederlandse topografische kaarten ook online te bekijken:

 

https://www.pdok.nl/nl/producten/pdok-downloads/basis-registratie-topografie/topraster/topraster-actueel

 

Leuk om te zien of iets uit uw eigen omgeving op de kaart staat. Maar ook handig bij vakantietochten iets verder weg.

https://www.pdok.nl/nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, Natuur, Onderwijs, Politiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Op de kaart staan

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    veel info te verkrijgen daar , maar
    het blijft steeds opnieuw laden , en het kon mijn postcode niet vinden zoals b.v google maps

    koelere groet

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb de weg naar online-atlassen gevonden…

    Liked by 1 persoon

  3. Nathalie zegt:

    Mijn jongste zoon was gek op kaarten. Van elk Europees land had hij wel een kaart en hij wist in Nederland de weg beter dan de TomTom. Ook van steden en dorpen had hij kaarten en toen zijn juf ziek was, vroeg ik hem een kaart te sturen… Heel even werd hij stil en zei toen heel triest.. ik stuur wel een van Dronten, daar heb ik toch twee van 🙂

    Liked by 4 people

  4. Dat lijkt me wel interessant, Rob, ik ga daar zeker eens wat rond neuzen, want ik kijk ook graag eens naar wat meer gedetailleerde kaarten. Dank voor de tip.

    Liked by 1 persoon

  5. terrebel zegt:

    Reuze handig! Ja, internet kent vele geneugten. Toch is af en toe een dagje zonder internet leven best heilzaam.

    Liked by 1 persoon

  6. sjoerd zegt:

    Dat is mooi, hebben we er weer een speeltje bij.

    Liked by 1 persoon

  7. Anne / Aagje zegt:

    Ik heb veel moeten opzoeken voor een onderzoek over mijn (oude) buurt voor een aardrijkskunde-eindopdracht. Veel gedoe destijds, dus als de atlas werkt zou het zeker een uitkomst zijn 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Kakel zegt:

    Nog nooit van gehoord! Een heel slimme vinding.
    Ik ben gek op atlassen en kaarten. De gids van de Tour de France spit ik dagelijks door: heerlijk om weg te dromen bij alle dorpjes, routes en bijzonderheden.
    Fijn weekend!

    Liked by 1 persoon

  9. Bertie zegt:

    Prima, bedankt voor de url.
    Maar papier heeft nog steeds mijn voorkeur.

    Liked by 1 persoon

  10. Wolf zegt:

    Mooi spul!!! Beetje zoeken naar het navigeren nog wel.

    Liked by 1 persoon

  11. bloggersterk zegt:

    Zou handig kunnen zijn, maar het kost even tijd om uit te vogelen wat kan en hoe.

    Liked by 1 persoon

  12. Marion zegt:

    Oh dat ga ik aan Peter laten zien. Die is dol op kaarten!

    Liked by 1 persoon

  13. meninggever zegt:

    Zelfs in de tijd van TomTom en Smartphone-navigatie zijn kaarten soms onmisbaar. Al was het maar om gewoon even iets op te zoeken wat sneller gaat op papier dan in de digitale wereld…

    Liked by 1 persoon

  14. Dick zegt:

    Bijzonder handige link; bedankt, Rob!

    Liked by 1 persoon

  15. nice blog! keep it up! Cheers!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

