Herbert Ludwig Macharius (Oboline)

Vroeg op een zonnige zondagmorgen ontmoet ik Herbert voor de eerste keer. Aan de rand van Amsterdam-ZuidOost kijken we uit over het groen. Mijn vraag om koffie wordt niet helemaal begrepen. Maar met alle gastvrijheid krijg ik een biertje aangeboden. Ronald Neslo heeft zijn vriend voorgedragen voor het eerste afdelingsbestuur van GroenLinks. In ons eerste gesprek blijkt Herbert een joviale en betrokken man. Zijn familie, kinderen en kleinkinderen gaan voor alles. Met veel nachtdiensten verdient Herbert zijn geld. En iedereen uit zijn omgeving wordt daarmee ondersteund.

Door de jaren heen blijkt steeds dat de hechte band tussen Herbert en Ronald in alles naar voren komt. Bij tegenslag staan zij voor elkaar klaar. Maar ook de vrolijke momenten worden uitbundig gevierd.

Langzamer hand overheersen de problemen met de gezondheid. Toch zag ik altijd een glimlach en een vrolijke twinkeling in de ogen bij Herbert. Bij elke ontmoeting was er even kort contact met een positief, vriendelijk woord.

In de lokale politiek heb ik twee sterke kanten van Herbert leren kennen. Ronald Neslo kon altijd op zijn steun rekenen. Ook de toekomst van de jeugd had alle aandacht van Herbert, kinderspeelplaatsen, goed onderwijs en de juiste stageplekken waren zijn wens.

Op 12 april 2016 overleed Herbert. Maar vandaag op zijn geboortedag wil ik nogmaals bij hem stilstaan.

Zijn Familie en goede vrienden wens ik een mooie dag met vooral de goede herinneringen aan het leven van Herbert Ludwig Macharius.

 

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Herbert Ludwig Macharius (Oboline)

  1. Rebbeltje zegt:

    Zolang er iemand aan je denkt ben je niet vergeten…
    Lief blogje

    Liked by 2 people

  2. Wolf zegt:

    Een mooie herinnering aan wat een mooi mens moet zijn geweest, die positieve sporen heeft nagelaten.

    Liked by 1 persoon

  3. Hillechien zegt:

    Een mooie ode aan deze man

    Liked by 2 people

  4. Op dit vroege uurtje drink ik een biertje op zijn gezondheid, en zet er ook eentje voor jouw neus !

    Liked by 2 people

  5. wdfyfe zegt:

    In the end it is our friends who keep us alive – A fitting tribute to the living memory of your friend. — cheers

    Liked by 2 people

  6. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ik zou bijna zeggen pak een pint en drink op Herbert

    HuisHaat groet

    Liked by 2 people

  7. Villasappho zegt:

    Mooie woorden voor een goed mens jij ook een mooie dag

    Liked by 2 people

  8. Bertie zegt:

    Een warme herinnering is een mooie herinnering.

    Liked by 2 people

  9. fietszwerver zegt:

    ja schitterend weer , deze week en weekend zeker nog , morgen is het plan een eindje fietsen en zaterdag de voor mij laatste etappe van het Pieterpad wandelen
    30 september heb ik een afspraak met Cat op SPL die gaat naar haar moeder en heeft een behoorlijke tijd te overbruggen
    zaterdag 1 oktober is agenda , nog leeg , dus zou kunnen , als het maar niet is om naar vliegtuigen te kijken en luisteren

    fijne avond groet

    Like

  10. @matroosbeek zegt:

    Een sereen eerbetoon aan een mens van goede wil. Mooi.
    Hartelijke groet en sterkte.

    Liked by 1 persoon

  11. sjoerd zegt:

    Een mooie gedachte…

    Liked by 1 persoon

  12. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    heb het nagekeken en jij hebt gelijk , 1 oktober komt ze om 10:20 aan
    ja prima toch om samen dat kleine meiske te ontvangen
    10:10 bij Grand Café aan de koffie , daar komen ze ergens de deuren door

    tv kijk groet

    Liked by 1 persoon

  13. Suskeblogt zegt:

    Dit moet gevierd worden !

    Like

  14. mooi om herbert op deze manier te herinneren, rob! 😉

    Liked by 1 persoon

  15. Esther Macharius zegt:

    Rob bedankt voor je mooie woorden over mijn vader
    Hij was een bijzonder man en vader.
    Herbert geniet gewoon van het leven en staat klaar voor een ieder
    En vele zal mijn vader niet vergeten
    Herbert Macharius love you always

    Esther Macharius

    Liked by 1 persoon

  16. Beste Rob,
    Dit vind ik ontzetten lief om te lezen over mijn vader
    Hij was een leven genieter en de meeste mensen denk ik die gaat hem niet vergeten
    Herbert was geliefd bij velen
    Rob bedank voor je lieve woorden
    Love him always

    Esther Macharius

    Liked by 1 persoon

  17. meninggever zegt:

    Goed dat iemand deze bijzondere man (kennelijk) herdenkt. Dan raakt hij niet vergeten!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

