Treinwifi

Uit een enquête van Rover Jong onder 481 respondenten blijkt dat een meerderheid van de jongeren treinwifi vaak gebruikt en dat het belangrijkste verbeterpunt de snelheid is. Het meest tevreden zijn jongeren over de wifi van Arriva. Rover Jong deed in juni 2016 onderzoek naar de ervaringen van jongeren met treinwifi. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen over hoe jonge reizigers de wifi gebruiken, werd er zowel online als op straat een enquête gehouden onder jonge treinreizigers.

Uit de resultaten komt naar voren dat een groot deel van de geënquêteerden wifi in de trein veel gebruikt: 51% maakt wekelijks of vaker gebruik van de wifi in de trein. Er is onderzocht hoe de treinwifi bij alle vervoerders gebruikt en gewaardeerd wordt, waarbij Arriva als aanbieder het beste scoorde, gevolgd door Breng en op de derde plaats NS. Ook is er gevraagd naar de wensen van jonge treinreizigers op het vlak van treinwifi. Wifi wordt nu vooral gebruikt voor communicatie, social media, nieuws, school/werk gerelateerde zaken en voor reisinformatie. Meer dan 20% van de geënquêteerden wil treinwifi ook graag gebruiken voor het streamen van series, video’s en muziek.

Het verplicht meeluisteren naar andermans muziek is een van mijn grootste ergernissen in de trein. Het schermturen ergert mij niet. Wel mis ik de ongedwongen gesprekken met mijn medereizigers. Treinwifi voor mij hoeft het niet ….

Dat de NS ook hier weer slecht presteert vind ik niet vreemd!

https://www.rover.nl/actueel/1096-rover-jong-jongeren-willen-snellere-treinwifi

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, Kinderen, persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Treinwifi

  1. Hillechien zegt:

    voor mij zou die wifi ook niet moeten maar ja ik neem zelden of nooit de trein.

    Liked by 1 persoon

  2. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ik reis veel met de trein , maar heb eerlijk gezegd nog geen ervaring met de wifi , zit liever het landschap te bekijken en vaak ook wel een praatje met deze of gene , gelukkig wel
    en als ik dan ff mail of zo check kan dat zonder de wifi wel ff

    tot zo groet

    Liked by 1 persoon

  3. Een uurtje géén wifi kan jongeren alleen maar aanzetten om echt eens met elkaar te praten.

    Liked by 1 persoon

  4. Matroos Beek zegt:

    Ik neem zelden de trein, en als ik die neem, wil ik genieten van wat ik allemaal zie – geen wifi nodig.
    Hartelijke groet.

    Liked by 1 persoon

  5. Wifi in de trein hoeft voor mij niet, laat dat ding toch eens een keer gewoon uit!

    Liked by 1 persoon

  6. Ik vind hier één woord heel belangrijk: ongedwongen. Hopelijk begrijpen mensen dat niet iedereen op de trein wil praten met zijn/haar medereiziger. Na een vermoeiende werkdag hebben mensen al eens nood aan rust. Vooral wie elke dag de trein neemt, heeft al eens nood aan wat rust op de trein. Het is soms het enige moment dat men wat rust kent.
    Wifi is hier in België blijven steken in een testfase. Na die korte testfase volgt … niets meer. We moeten het dus zonder wifi doen. Al zullen degenen die willen surfen op hun smartphone of tablet wel een simkaart gebruiken. De korte periode dat er wifi was op de trein vond ik wel handig. Niet dat ik constant gebruik van maakte, maar het kon al eens handig zijn. Niet voor iedereen maar dat hoeft ook niet. Niet iedereen gebruikt een stopcontact op de trein of moet naar het toilet maar die dingen zijn toch ook op alle treinen aanwezig.
    prettig weekend
    vriendelijke groet

    Liked by 1 persoon

  7. egoecho zegt:

    Ik reis veel met de trein en werk dan bijna altijd. Zonder wifi. Ik gebruik geen openbare netwerken, die blijken keer op keer onveilig. Ze zijn negen van de tien keer inderdaad ook instabiel.

    Liked by 1 persoon

  8. bertjens zegt:

    Binnenkort ga met de trein, voor het eerst na jaren.
    Ik ben heel nieuwsgierig naar de medereizigers.

    Liked by 1 persoon

  9. Paul zegt:

    Ik lees dit stukje via de treinwifi, onderweg van Enschede naar Amsterdam. Net gezellig gebabbeld met een mevrouw die naar haar kleinkinderen ging. Ik houd van het openbaar vervoer.

    Liked by 1 persoon

  10. Rebbeltje zegt:

    Je zal het vandaag ook nodig hebben om elkaar te vinden hihi
    Groetjes en geniet je dag

    Liked by 1 persoon

  11. debiker zegt:

    Het wordt wel erg stil in de Trein.

    Liked by 1 persoon

  12. sjoerd zegt:

    Ik gebruik het tijdens mijn incidentele reizen ook.

    Liked by 1 persoon

  13. realjager zegt:

    Ik vond het ook altijd traag die wifi maar als die van arriva snel is is hier goed nieuws want die gaan het hier van Veolia overnemen en die hebben alleen afgeschermde WIFI…

    Liked by 1 persoon

  14. Vroeger werd er keer op keer bij enquetes geklaagd over kletsende mensen in de trein. Nu wordt er geklaagd dat mensen zich afsluiten. Zoals jongeren Op een tablet of telefoon bezig zijn of zoals ouderen een boek of tijdschrift lezen, dat maakt toch geen verschil?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

