De beste topelf

Voor het milieu, voor de aarde, voor de werkers, voor het dier, voor de gezondheid, gekeurd en goed bevonden.

Voor voeding, kleding, cosmetica, schoonmaakmiddelen, apparaten en lampen, hout, papier, bloemen en potgrond, verpakkingssymbolen, klussen en verbouwen, energielabel, duurzame energie, klimaatcompensatie, winkels en horeca, toerisme en recreatie, goede doelen, veiligheid en kwaliteit, overal zijn keurmerken voor bedacht.

Sommigen laten zich leiden door deze keurmerken. Anderen kiezen voor de kleinste prijs, of het grootste gemak. Om te snoeien in de merken en labels is er nu een topelf gemaakt.

 

https://keurmerken.milieucentraal.nl/

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in duurzame energie, eten en drinken, gezondheid, Natuur en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De beste topelf

  1. Hillechien zegt:

    niet gemakkelijk om door de bomen het bos nog te zien hoor

    Liked by 1 persoon

  2. shivatje zegt:

    Soms is het niet makkelijk, en wordt je alsnog op het verkeerde been gezet. Je zou alles goed moeten lezen. Want je denkt dat je het goed gekochte hebt en dan merk je nog dat het eigenlijk niet zo is.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  3. Suskeblogt zegt:

    soms weet ik niet meer wat ik er van moet denken of geloven. Iedere supermarkt, keten of wel commerciële instelling dan ook doet hier aan mee. Of het gemeend en echt is valt moeilijk na te gaan. En voor de meeste mensen telt iedere cent.

    Liked by 1 persoon

  4. fietszwerver zegt:

    makkelijk om te be of oordelen is dit niet en zijn ook vele vooroordelen
    persoonlijk let ik er nooit zo op , moet ook om de kleintjes denken

    zonnige groet

    Liked by 1 persoon

  5. Rebbeltje zegt:

    Tja merken daar betaal je voor.
    Ikke niet haha…zalme worst wezen of die van de hema of andere zaak komt 😉
    Fijn weekend

    Liked by 1 persoon

  6. Ik word zo langzamerhand niet goed van al die keurmerken, kwestie van de bomen en ’t bos … ;-(

    Liked by 1 persoon

  7. Ik verdwaal altijd in het woud van keurmerken, ze zijn lang niet allemaal betrouwbaar lijkt mij.

    Liked by 1 persoon

  8. Lenjef zegt:

    Tot de voorraad is uitgeput

    verkopen is een spel van vraag en aanbod
    de beoogde winsten bepalen
    wat de consumenten betalen
    dertig zilverlingen is de prijs voor een god

    En de boer, die ploegde voort.
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

  9. Bertie zegt:

    De site is niet erg gebruiksvriendelijk..
    Afgezien daarvan kies ik liever zelf en houd rekening met de kwaliteit maar ook met de smaak. Die is voor iedereen anders.

    Liked by 1 persoon

  10. wdfyfe zegt:

    labels, especially on food, are super important. chers

    Liked by 1 persoon

  11. Kakel zegt:

    Dát vind ik een heel mooie top 11. En heel uitgebreid! Ik heb de link opgeslagen, dankjewel!

    Liked by 1 persoon

  12. Sjoerd van bVision zegt:

    Ik zie door de bomen het bos niet meer…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

