Eindelijk nieuws van Sarah

Beste mensen,

Wat is communicatie toch een onmisbare onderdeel van een mensenleven. Hoewel ik veel plezier had met mijn werkzaamheden en mensen in Akobo,

niet kunnen communiceren met mijn familie en vrienden was erg moeilijk ermee om te gaan.

Daarom ben ik blij een mailtje naar jullie te kunnen sturen nu ik in Addis Ababa ben en een internet verbinding heb. Ik ben in Nederland met kerst en zal pas eind Januari weer terug komen.

Mijn werk in Akobo Ethiopia voor ZOA beval mij heel goed en ik heb het daar naar mijn zin. Onze team bestaande uit 29 man is werkzaam onder de host community en returnist. Dit zijn de mensen die daar oorspronkelijk vandaan kwamen maar al een tijd in diverse IDPs kampen in Ethiopia waren gevlucht. Onze projecten bestaan uit community cohession, livelihood, educatie en child protection, WaSH en Nutrition. Met deze projecten steunen we de community en stimuleren we de terug keer van de returnist naar hun thuis basis.

Ik vind het bijzonder om de positieve resultaten van dit werk te zien, waarvan ik deel mag zijn. Bovendien is het een uitdagen en leerzame tijd voor mij.

Verder zijn er vluchtelingenstromen uit Joglei, Zuid Soedan naar Akobo, Ethiopia. ZOA is nu de enige hulporganisatie is die voor deze vluchtelingen zorgt totdat de VN en andere hulp organisaties het overnemen.

Het was best zwaar om deze doelgroep te zien. Het bracht mij terug naar mijn jeugd tijd in vluchtelingenkampen.

Het klimaat van Akobo is op dit moment op zijn best , ong. 25 tot 30 graden. De muggen zijn minder geworden maar je hebt overdag wel meer vliegen. Geef mij maar de muggen.

Het is nu ook vissen tijd. Er wordt veel vis gevangen. Bijna iedereen heeft een net en je ziet veel jeugd aan de oever van de rivier vissen grillen op een kampvuur. Heel leuk om te zien.

Ik hoop en bid dat het wel gaat met jullie en jullie dierbaren.

Hartelijke groet,

Sarah

 

Shalom, Peace, Male,

Sarah Nyachan Tut

Founder River of Life Foundation

stichtingriveroflife@gmail.com

NL43 ABNA 0622 8777 20

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Biologie, persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Eindelijk nieuws van Sarah

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    goede berichten zijn altijd goed
    de link naar riveroflive , brengt mij bij een schoenenzaak ?

    vroeg groet

    Like

  2. Als je ze terugschrijft, maak mijn groeten over als je wil !

    Liked by 1 persoon

  3. Hillechien zegt:

    Goedemorgen Rob, ook ik kom uit bij een schoenenzaak. Fijn iets van haar gehoord te hebben

    Like

  4. Bertie zegt:

    Hartverwarmend bericht. Meer mensen als Sarah en de wereld wordt er beter op.

    Liked by 1 persoon

  5. safealove zegt:

    Wat geweldig dat zij dat werk doet! Erg mooi!

    Liked by 1 persoon

  6. Suskeblogt zegt:

    Altijd leuk iets te vernemen uit zo’n ver land.

    Liked by 1 persoon

  7. Rebbeltje zegt:

    Jammer ik had net nieuwe schoenen gehaald šŸ˜‰
    Maar wat leuk om zo’n werk te mogen doen.
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  8. Wolf zegt:

    Indrukwekkend werk. Veelbelovende dame!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

