Soms worden er de meest onbegrijpelijke brieven verstuurd. Sinds kort kunt u daar hulp bij krijgen.
Krijgt u een brief die u niet begrijpt? Als proef is er voor bewoners van Zuidoost een nieuwe dienst die u daarmee helpt. U gaat naar de website Snap de Brief en maakt met uw telefoon een foto van de brief. U geeft uw telefoonnummer op en drukt op verzenden. Een hulpverlener van MaDi Zuidoost, HvA Boot of een bewonersadviseur van stadsdeel Zuidoost belt u dan binnen 24 uur terug. U krijgt antwoord op de vraag of wordt doorverwezen naar iemand die u verder kan helpen.
https://www.snapdebrief.nl/nl
Vind ik leuk:
Like Laden...
Gerelateerd
Over Rob Alberts
Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse.
Monumentale Bomen fascineren mij.
Onderwijs is mijn passie.
In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen.
De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen.
Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik.
Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees.
In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in
Amsterdam en getagged met
snap de brief. Maak dit favoriet
permalink.
Over vier jaar en drie maand ga ik met pensioen – het zou leuk zijn om vanaf dan in te springen als vrijwilliger om dit soort leuke klusjes te klaren.
LikeGeliked door 2 people
Wist niet dat jij Hollands beheerde 🤓
LikeGeliked door 1 persoon
Het is dus even afwachten maar dan zullen we het beleven.
Vrolijke groet,
LikeGeliked door 1 persoon
Nou, als ik een hete aardappel in mijn mond stop kan niemand nog mijn West-Vlaams accent horen !
LikeGeliked door 2 people
Worden jouw ogen ook beter door die hete aardappel?
Verwonderde groet,
LikeLike
Ik zal het de volgende keer testen. Is het zo, dan laat ik dit wetenschappelijk bevestigen en mag Hans Anders samen met Pearl het faillissement aanvragen.
LikeGeliked door 1 persoon
😂
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Rob
goed streven om meestal ambtelijke post te ontcijferen
folder groet
LikeGeliked door 2 people
ik zag een dag of 2 terug ook hier een blog langs komen en wilde kijken zag ik oei niet te vinden 😉
dus je denkt de tropen in huis te halen met een blommetje , wens je er suc6 mee 🙂
redelijk weer groet
LikeGeliked door 1 persoon
Goed idee, je moet er maar op komen. Ik denk dat er veel mensen mee geholpen zijn.
LikeGeliked door 3 people
Uitstekend initiatief!
Moet wel gelijk denken aan het liedje van Bert en Ernie – Ziek de zeep. Op die melodie: Snap, snap de brief, snap de brief, snap de brief.
Wordt het nog leuk ook, zo’n brief 😉
LikeGeliked door 3 people
*zoek
LikeGeliked door 2 people
I’m fine my friend but have much more occupations
Thank so much for not forgetting and have a very nice day
Kisses
LikeGeliked door 3 people
Goede zaak!
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is een goede zaak, soms krijg je inderdaad een brief waarvan je denkt…..wat moet ik hier nu mee?
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi initiatief dat navolging verdient…
LikeGeliked door 1 persoon
Gekker kunnen we het niet maken…
LikeGeliked door 1 persoon
Natuurlijk zou het ook helpen wanneer de briefschrijvers duidelijke en leesbare brieven leren schrijven….
Vriendelijke groet,
LikeGeliked door 2 people
Gelukkig heb ik mijn eigen mannetje
Snappie ?
LikeGeliked door 1 persoon
En schaadt dat de privacy niet? Lijkt me anders wel leuk want soms zijn brieven of documenten onbegrijpbaar!
LikeGeliked door 1 persoon
Prima initiatief, maar het zou nog beter zijn als de briefschrijver zich zou kunnen inleven in de cliënt en het/de betreffende bedrijf/instelling hun briefschrijvers een cursus helder corresponderen zou laten volgen.
LikeGeliked door 2 people
Instemmende groet,
LikeLike
’t Ja… ik worstelde mij de hele middag door mijn belastingaangifte i.v.m. mijn grensarbeid. Deel 1 deed ik al in mei voor NL en nu deel 2 voor België. En dat ieder jaar opnieuw… Moeilijker kunnen ze het niet maken. Pfff… ik heb een punthoofd… Ik geloof nooit dat die administraties er zelf nog aan uit geraken.
Dus ja, graag wat begrijpelijker taal en nog liever een vereenvoudigde aangifte.
Hoofdpijngroet 🤕
LikeGeliked door 2 people
Kan dit ook in brailleschrift ?
LikeGeliked door 2 people
zou wel moeten natuurlijk ! Niet voor mij, ik ben ziende, maar aan blinden en slechtzienden ook te dènken ! !
LikeGeliked door 1 persoon
Goed idee!
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, ik ben niet ongeletterd maar vooral van de overheid (van de belastingdienst bijvoorbeeld ) en de sociaal-medische organisaties kan ik ook ooit een vraagteken-punt-hoofd krijgen… !!!
Hun termen begrijpen zij perfect onder elkaar, daar zijn ze per slot voor opgeleid, maar er wordt vergeten dan de ‘ gewone burger’ die ” taal” niet kent… en zelfs met een woordenboek erbij vind je vaak nog de “vertaling” of de uitleg ervan niet ….
Dàn is zo’n Brieven- en Formulieren Snapper ook wel gemakkelijk ! !
LikeGeliked door 2 people
Van ambtelijke taal begrijp ik bijna niets…..mijn partner nam het toen over met alle gevolgen van dien…..Als je alles van te voren weet…..levenslessen noemen ze dat…..:(
LikeGeliked door 2 people
Goede inburgeringscursussen en stimuleren, dat mensen een goede opleiding krijgen als eerste. Verder een prima initiatief. Maar let op ook hier zullen bepaalde lieden proberen een slaatje uit te slaan.
Btw: Is die Youlaah een nieuwe vlam?
LikeGeliked door 1 persoon
Voulaah is een blogster uit Madagaskar die mijn blog heeft gevonden om lieve berichten achter te laten. Wellicht dat zij bij jou ook binnen sluipt. Ik kom haar bij andere blogvrienden ook tegen ….
Vriendelijke groet,
LikeGeliked door 1 persoon
IK heb ooit bij een grote verzekeraar 2.500 brieven opnieuw voor hen geschreven op een totaal van meer dan 5000 die ze paraat hadden liggen voor allerlei gevallen in hun administratie. Het was allemaal krom Nederlands wat men paraat had. Niet om uit te komen. Gezien de woekerpolissen die men had verkocht leek dat achteraf ook logisch. Hoe wolliger de praat hoe minder begrijpelijk. Geldt ook voor de overheid. Wie schrijft die blijft is daar meer een devies denk ik dan hoe kunnen we onze burgers, de belastingbetalers die ook ons salaris elke maand verzorgen, echt begrijpelijk helpen. Alsof dat soort lieden niet normaal menselijk is, maar in de wieg gelegd om ingewikkeld of moeilijk te doen. Als we dit eens omgekeerd zouden toepassen zou dat dan helpen om het probleem op te lossen?
LikeGeliked door 1 persoon