De compostschool

In de stad zijn velen het contact met de natuur kwijt geraakt. De compostschool geeft iedereen een kans om kennis te maken met de mooie kringlopen van de natuur.

Via de volgende weblink is aanvullende info te vinden:

The Community Compost School

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Biologie, eten en drinken, gezondheid, Natuur, Onderwijs en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op De compostschool

  1. Hillechien zegt:

    Minder afval in de bak en goed voor de tuinen heerlijk hoor een composthoop

    Liked by 2 people

  2. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    waarom is dat alles in het Engels , en zijn dat Zuid As prijzen
    voor iets wat volgens mij iedereen toch weet

    bezorgde groet

    Liked by 1 persoon

  3. Sjoerd van bVision zegt:

    Alles op de composthoop. De natuur sloop het wel weer. Zelfs hout en boomstammetjes gaan erop. Je ziet het gewon weer slinken en het levert ook meer dieren in de tuin op.

    Liked by 2 people

  4. voulaah zegt:

    Have a very nicewednesday dear friend
    kisses back to you

    Liked by 1 persoon

  5. Rebbeltje zegt:

    Ha jij wil de lessen uitbreiden en niet alleen op school.
    Doe mijn best al…maar kan altijd beter 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Bij ons staat zo’n bak midden in onze huiskamer. Lekker handig!

    Liked by 1 persoon

  7. Matroos Beek zegt:

    Jammer dat dit dure workshops zijn. Het zou voor iedereen gratis moeten toegankelijk zijn – en op school zelfs een vak: ‘compostkunde’.

    Liked by 1 persoon

  8. Mooi project, maar als je er echt wat mee wilt bereiken, dan moet zo’n website naar mijn idee toch wel in het Nederlands online staan …

    Liked by 1 persoon

  9. burroholanda zegt:

    Lovenswaardig…. Maar wat mag ik schrappen in het curriculum? 😉

    Liked by 1 persoon

  10. Kakel zegt:

    Een win-win-win-geval!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

