Een winteroproep

Van mijn vriendin Jennifer Hagens krijg ik de volgende oproep:

 

Mensen vragen me vaak; hoe kan één persoon verschil maken in al het dierenleed? Nou, door bijvoorbeeld een stichting te worden en daarmee alle huismussen in Nederland te helpen!

Dat is wat ik gedaan heb. Na 3 jaar hebben we al ontzettend veel bereikt.

Nou hebben huismussen helaas geen portemonnee, en zijn wij als stichting 100% afhankelijk van donaties.

Help ons daarom de huismus te helpen. Zeker nu de koude tijd eraan komt, en de huismus in ons koude kikkerlandje moet zien te overleven op de bevroren voedselbronnen.

Wij als stichting zijn inmiddels verantwoordelijk voor 4 huismussenkolonies en hun habitats, en we vragen jou om een fijne donatie om hen de koude winter door te helpen.
Elk bedrag, hoe klein ook, wordt zeer gewaardeerd, éénmalig of vaker.

NL 53 TRIO 0197 6643 26

t.n.v. Stichting De Mussen Toevlucht te Amsterdam

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Biologie, Natuur, persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Een winteroproep

  1. constant•ino zegt:

    Goed initiatief, Rob. Als vogelliefhebber heb ik meteen een (voor mussen eetbaar) steentje bijgedragen.

    Liked by 1 persoon

  2. Hillechien zegt:

    heel mooi initiatief maar ik steek toch liever mijn geld in de aankoop van voedsel voor mijn eigen kolonie vogels in de tuin

    Liked by 1 persoon

  3. Ik heb met Kerst een eenzame mus uitgenodigd aan tafel. Helaas is die niet komen opdagen…

    Liked by 1 persoon

  4. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    een goede zaak , ik zag deze geloof ik ook al eens op FB
    https://www.facebook.com/stichtingdemussentoevlucht/?fref=ts
    doen goed werk

    ik een hondenuitlaat service , nee dank je wel 🙂 , zit ik weer vast aan vaste tijden en zo meer
    hier nu wel wat winterweer , maar tot zondag avond en dan is het weer zo om +8 graden
    ja hoor laat de zomer maar komen 🙂

    mooie sterren hemel groet

    Liked by 1 persoon

  5. HesterLeyNel zegt:

    Jammer ek kan nie help nie. Ek is besig om ’n paar suikermier-kolonies te hervestig en die geld is min…

    Liked by 1 persoon

  6. Bertie zegt:

    Sympathieke stichting, ik denk er over na en begin in eigen tuin. Als de beestjes tenminste een kans kijgen bij de kauwenoverheersing.

    Liked by 1 persoon

  7. Sjoerd van bVision zegt:

    Dat is niet in mijn achtertuin, daar probeer ik de vogels de winter door te helpen.

    Liked by 1 persoon

  8. Manfred zegt:

    Ik heb in Amsterdam al in eeuwen geen mus meer gezien. Voor het laatst zo’n 30 jaar geleden in Amsterdam-Noord, maar dat was eigenlijk al Waterland.

    Liked by 1 persoon

  9. Mooi initiatief, maar ik zorg al voor de mussen, merels, meesjes en het roodborstje in ons eigen tuintje. 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. bentenge zegt:

    Veel mussen kirjgen wie hier alvast niet meer. Maar wij doen ons best om elke dag ons “steentje” bij te dragen.

    Liked by 1 persoon

  11. terrebel zegt:

    Zelf ben ik er groot voorstander van om de natuur haar gang te laten gaan. Anders vind ik het wanneer dieren door toedoen van de mens onnodig lijden. Heel veel succes gewenst aan de mussen!

    Liked by 1 persoon

  12. gouweleeuw zegt:

    Heel veel mensen kunnen met kleine bijdragen heel veel betekenen. Kan zowel in je eigen tuin of via een stichting. Alle kleine beetjes helpen.

    Liked by 1 persoon

  13. meninggever zegt:

    Kan die Stichting ook zorgen dat ik eindelijk weer een mussen te zien krijg hier? Ze zijn zolang ik hier woon niet te spotten. Terwijl ze in mijn oude woonomgeving, nieuwbouwstad zonder al te veel groen, bij bossen voorkwamen en komen. Zijn die dieren ook op weg naar een nieuwe bestemming?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

