Jeugdherinneringen aan het strand

Aan de schoolvakanties op Schouwen-Duiveland heb ik goede herinneringen. Aan de geurende kamperfoelie tijdens een avondwandeling en de huppelende konijntjes door de duinen geven we mij een nostalgisch gevoel. De mooiste schelpenverzamelingen maakte ik op ons terras. Zeesterren nam ik mee naar huis.

Hollend door de duinen was de wedstrijd om als eerste de zee te zien. Van de hoogste duintop renden we naar beneden om het zilte zeewater te voelen.

Nu vermaken kinderen zich vooral achter een schermpje. Al denk ik nog steeds met plezier terug aan de strandvakanties!

http://kinderstrand.co.za/

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Biologie, gezondheid, Kinderen, Natuur, persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Jeugdherinneringen aan het strand

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja kinderen en strand , ook ik heb er goede herinneringen aan , niet zo ver zuid als jij , wij kwamen meer in Wijk aan Zee en Schoorl , en via het werk van ons pa via shell kampen ook wel in Noordwijk , zeelucht was goed , en is het nog
    de link hier brengt ons wel een heel eind verder weg , dat wordt dus een erg duur dagje strand
    ja die stomme schermpjes zouden op rantsoen moeten , als je het voorstelt sluiten ze je op

    winterachtige groet

    Liked by 1 persoon

  2. Bertie zegt:

    Mooie herinnering, wat waren kinderen in hun sas aan zee. De meesten in ieder geval.
    Onze schoolreisjes voerden nooit naar zee, daar gingen we al vaak genoeg naar toe met de ouders.
    In Zeeland zijn prachtige hoge duinen en brede stranden, we kwamen er als volwassenen en hadden er graag nog even kind willen zijn.
    De schermpjes zijn van deze tijd. Komt wel goed.

    Liked by 1 persoon

  3. Marloes zegt:

    De mooiste vakanties die eindeloos leken te duren, waren de zomervakanties in Katwijk aan Zee. Ik ben nog steeds verknocht aan het Witte Kerkje, de vuurtoren en de ouderwetse strandhuisjes.

    Liked by 1 persoon

  4. Ook ik heb hele fijne herinneringen aan Egmond en Bergen aan zee. Wanneer ik duinen zie moet ik altijd weer denken aan de grote bramen die we daar plukten. Jammer dat een groot deel van de hedendaagse jeugd, dit mist.

    Liked by 1 persoon

  5. Rebbeltje zegt:

    Bij ons gaan ze gelukkig nog graag naar het strand om schelpen en andere schatten te zoeken. En onze meiden zochten haaietanden op het strand van cadzand.
    In een potje mee naar huis en knutselen maar…groetjes

    Liked by 2 people

  6. Suskeblogt zegt:

    op het einde van iedere schoolreis gingen we naar een strand. Dit was altijd dolle pret om ons uit te leven in het zand en water.

    Liked by 1 persoon

  7. HesterLeyNel zegt:

    A beautiful beach and a worthy cause. Did you see the pictures I captured at Kinderstrand and published on my blog?

    Liked by 1 persoon

  8. Villasappho zegt:

    Ja die schermen was op het strand en ha 2 kids die beide op hun telefoon speelde terwijl ze over het strand liepen. Mooie herinnering heb je daar.

    Liked by 1 persoon

  9. gemma1952 zegt:

    Leuk verhaal Rob. Heb je de zeesterren trouwens nog?

    Liked by 1 persoon

  10. Spontanity zegt:

    Wij wonen er maar tien minuutjes fietsen vandaan.
    Ik kom er veels te weinig.

    Liked by 1 persoon

  11. Mies Huibers zegt:

    Daar moest ik toch ook maar weer eens een keer naartoe hoewel ik eigenlijk meer van de eilanden ben.

    Liked by 1 persoon

  12. wdfyfe zegt:

    I remember the first time I saw the ocean. I was ten and, quite suddenly, no longer the centre of the world.

    Liked by 1 persoon

  13. Als kind gingen we met onze ouders nooit naar het strand, niettegenstaande we op amper vijftien kilometer er vandaan woonden. Nu haal ik echt onze schade in, maar is het niet meer om te spelen 🙂

    Liked by 1 persoon

  14. constant•ino zegt:

    Jeugdherinneringen aan het srand heb ik niet; in Limburg woonde ik er mijlenver vandaan. Ik geloof dat ik er pas kwam toen ik al achttien was en toen was het allesbehalve strandweer. Ik wilde daarom dit bericht alleen ‘liken’, maar de knop werkt niet. Dan maar op deze manier.

    Liked by 1 persoon

  15. Matroos Beek zegt:

    Mooi Rob! In de zomer zijn er gelukkig nog steeds veel kinderen te zien op het strand die ravotten en genieten… en dan hun schermpjes helemaal niet missen. Mocht het maar altijd zo zijn.

    Liked by 1 persoon

  16. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    zal het zien te krijgen , en toestemming aan de vogels vragen 🙂

    fijne avond groet

    Like

  17. Sjoerd van bVision zegt:

    Ik hou van de zee en Zeeland, minder van het strand, maar meer van het water.

    Liked by 1 persoon

  18. Kakel zegt:

    Als kind ging ik met mijn ouders regelmatig naar ’s Gravenzande. Een hele dag druk in de weer met schepjes en emmertjes. De dagen leken eindeloos lang Kom daar nu maar eens om (-:
    Ook ik heb er goede herinneringen aan. Fijn dat je dit blog schreef want daardoor komen ze weer naar boven.
    Warme groet.

    Liked by 1 persoon

  19. Heerlijk het strand, vroeger dan!
    Vakanties gevierd in Zandvoort en op Texel, heerlijke herinneringen!
    Leuk om daar na dit logje lezen weer aan denk!

    Liked by 1 persoon

  20. Filip zegt:

    De kinderen die nu achter een schermpje zitten zullen daar later nooit met plezier aan terugdenken, alleen echte belevenissen schenken de mens herinneringen. Dus iedereen naar buiten….voelen, ruiken, zien, horen, ervaren…
    Later zal er aan die kinderen veel te vermaken zijn (in de zin van herstelwerk door therapeuten, psychologen en psychiaters)

    Liked by 1 persoon

  21. gewoonanneke zegt:

    Ik heb ook heel goede herinneringen aan onze schoolvakantie op de Veluwe. Thuis gingen we nooit op vakantie heb het ook nooit gemist eigenlijk.

    Liked by 1 persoon

  22. Nans zegt:

    Ah de zee… 🙂
    Als kind ging ik er graag heen (bij Monster), nu gaan we zelf in Zeeland naar het strand met onze zoon (6). Niks geen schermpjes. Wel schepjes én als het kan vriendinnetje mee die daar anders nooit komt. En ik geniet inmiddels dubbel.

    Liked by 1 persoon

  23. bloggersterk zegt:

    Ik heb hier kinderen sneeuwballen zien gooien, echte…..aan het strand! 🙂

    Liked by 1 persoon

  24. Rob Alberts zegt:

    Ben je misschien per vergissing in een reservaat voor ijsberen terecht gekomen?
    Winterse groet,

    Liked by 1 persoon

  25. Morgaine zegt:

    Zo heb ik mijn herinneringen op de Veluwe liggen vroeger, in de caravan, dat waren mooie tijden, onbezorgd en puur natuur 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  26. meninggever zegt:

    Amsterdammers hadden Bloemendaal, Zandvoort en Muiderberg. Met de trein, auto of brommer goed bereikbaar. Dus dat was in de zomer vaak die kant op. IK ben zelf geen strandmens. Ik houd het net aan een halve dag uit. Dan komt de onrust. Ook niet zo gek als je bedenkt dat mijn vel zo licht van kleur is dat rood de meeste toegevoegde waarde levert als ik me er toe zou laten verleiden. Nee, niks voor mij meer. Toch ben ik van pakweg Scheveningen tot Den Helder wel eens aan of op het strand geweest. Veelal als het niet zo warm was, uitwaaien en genieten van het geruis van de golven. Met de hond rennen in de herfst of voorjaar. Altijd leuk. Maar verder?….

    Liked by 1 persoon

  27. Patty zegt:

    Zeeland, mijn favoriete stukje kust in Nederland 🙂
    En dit wezen rent nog steeds de duin af richting zee, haha
    XxX

    Liked by 1 persoon

  28. Heerlijk, het strand. Tja en dan die schermpjes………….Vanavond hoorde ik nog twee pubers een zeer serieus gesprek voeren over draakjes die iedere 2 uur gevoerd moeten worden. Het ging over digitale draakjes en er doen heel veel mensen aan mee. Zo kan je het voeren ook nog eens aan een ander overlaten als je er zelf geen tijd voor hebt.
    Ik ben duidelijk niet van deze tijd, want ik begrijp hier echt niets van.

    Liked by 1 persoon

  29. afwaswater zegt:

    Het strand is toch een bijzondere plek. Goed voor heerlijke herinneringen, kort of langer geleden. Wat fijn om over zo’n initiatief te lezen. groetjes, Hanneke

    Liked by 1 persoon

  30. gemma1952 zegt:

    Ook ik heb goede herinneringen aan het strand. Ik woonde er in mijn jeugd niet ver vandaan. Groetjes

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

