Een otter bij Amsterdam?

De otter is weer gezien in AGV gebied!
Bij de natuurverbinding tussen de Ankeveense Plassen en het Naardermeer is voor het eerst een otter gesignaleerd. Het dier verscheen voor een cameraval van de zoogdiervereniging die bij de faunapassage staat, een grote verrassing voor de vrijwilligers die de beelden bekeken.

De laatste otter in het Naardermeer werd bijna vijftig jaar geleden waargenomen. Daarna is hij vooral door een slechte waterkwaliteit verdwenen. Gelukkig is de waterkwaliteit de laatste jaren sterk verbeterd. Lees hier meer over de inspanningen van Water Natuurlijk en het waterschap om de omstandigheden voor de otter te verbeteren. Op de site van Natuurmonumenten staan foto’s en filmpjes van de otter en andere dieren die onder de faunapassage doorlopen.

WaterNatuurlijk, de groene Waterschap Partij in Waterschap AGV staat voor meer natuurlijk water.

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Natuur, Politiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Een otter bij Amsterdam?

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja een goede zaak , zo zie je maar wat schoon water er toe doet
    het is daar ook een pracht gebied om te vertoeven

    blije groet

    Liked by 1 persoon

  2. Matroos Beek zegt:

    Wat leuk dat de otter er weer is!
    Hartelijke groet

    Liked by 1 persoon

  3. bloggersterk zegt:

    Kijk maar uit: straks is het weer een ‘plaag’! 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Manfred zegt:

    “WaterNatuurlijk, de groene Waterschap Partij in Waterschap AGV staat voor meer natuurlijk water.”

    Natuurlijk water is geen schoon water. Er is weinig natuurlijks aan schoon, schoon is juist heel kunstmatig.

    Like

  5. Dat is echt geweldig goed nieuws Rob.

    Liked by 1 persoon

  6. Dat is netjes toch als de natuur zich weer hersteld.

    Liked by 1 persoon

  7. Rebbeltje zegt:

    Altijd fijn als de natuur terug gegeven wordt aan de otter 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Mooi dat de otter ook bij jullie terrein wint.
    Op Twitter zag ik vorige week zelfs een bericht voorbij komen dat er een otter in één van de Amsterdamse grachten gezien zou zijn, dat heb ik echt maar gerangschikt onder de categorie ‘fakenews’.

    Liked by 1 persoon

  9. http:ceesvandepanne.wordpress.com zegt:

    Leuk Rob om dit verhaal te lezen over de terug komst Otter, er zijn er weer genoeg in ons land volgens de berichten Gr Cees

    Liked by 1 persoon

  10. Bertie zegt:

    Een gunstig teken.

    Liked by 1 persoon

  11. tagrijn zegt:

    En nu maar hopen dat er ook nog een otter van het andere geslacht is. Anders schiet het niet op met de populatie

    Liked by 2 people

  12. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    ja ook ik kijk uit naar +22 graden en ten alle tijden windkracht 2 in de rug
    fijne avond groet

    Like

  13. afwaswater zegt:

    Fijn nieuws, Rob. groetjes, Hanneke

    Liked by 1 persoon

  14. Paul zegt:

    Oh, prachtig! Otters zijn zulke mooie beesten. Ik ben eens naar een otterpark geweest, erg leuk.

    Liked by 1 persoon

  15. fietszwerver zegt:

    ja Rob , ik vind het geen gezicht die kapotte broeken , en ze kosten net zo veel of zelfs meer als 1 zonder gaten 🙂

    vochtige groet

    Like

  16. Morgaine zegt:

    Wat goed, al heb ik volgens mij otters nog nooit in het wild gezien zelf, fijn dat ze weer terug komen 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  17. gewoonanneke zegt:

    Wat leuk om te lezen. Wat dat betreft doen ze er wel veel aan om de waterkwaliteiten te verbeteren en aan de voorzieningen.

    Liked by 1 persoon

  18. Villasappho zegt:

    jaa prachtig nieuws vind ik dat zo is hun werk niet voor niets

    Liked by 1 persoon

  19. Wolf zegt:

    Kijk, daar worden we blij van :O}}} !!!

    Liked by 1 persoon

  20. meninggever zegt:

    Als hij wordt aangezien voor een Beverrat of zo zie ik dat dier wel in een of andere val geraken….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

