Case, Menazil & Casas

Beelden van huizen maakt Arthur Meijer. Tijdens een expositie raak ik met hem aan de praat. Vol enthousiasme vertelt hij over architectuur. Van Spaans Moorse bouwstijlen via lemen bouwwerken in Mali gaat het naar kleine stadjes in Jemen. De grenzen van het voormalige Arabische wereldrijk worden door hem uitgebeeld in huizen.

De pracht en praal ontbreekt en toch zijn het mooie beelden. De gebruikte materialen, de kleuren en de heel eenvoudige constructies raken mij. Mag ik jullie verwijzen naar zijn website?

Met prachtige foto’s en heldere uiteenzettingen neemt hij u mee naar een reis door wonen van nu en vroeger.

http://www.arthurmeijer.nl/

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Case, Menazil & Casas

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    mooie gebouwen , ik kwam de Westertoren ook tegen , welke hij maakte voor iemand die deze toren miste na het verhuizen , mooi toch

    smerig weer groet

    Liked by 1 persoon

  2. Bertie zegt:

    Mooi in hun eenvoud, zegt men wel eens. Hier klopt het.

    Liked by 1 persoon

  3. fietszwerver zegt:

    ik kan gelukkig goed tegen de kou Rob
    maar ben toch blij dat ik er niet uit hoef 🙂
    ja met een paar dagen is dit weer , weer voorbij
    een stap dichter bij het voorjaar

    fijne middag groet

    Like

  4. Rebbeltje zegt:

    Kinderlijk eenvoudig…maar mooi

    Liked by 1 persoon

  5. Matroos Beek zegt:

    Niet verkeerd die optrekjes!
    Hartelijke groet.

    Liked by 1 persoon

  6. Ferrara zegt:

    Wat leuk. Was weer even in Toscane.

    Liked by 1 persoon

  7. majaer zegt:

    Mooie bouwstijl ik hou er wel van
    groetjes

    Liked by 1 persoon

  8. bloggersterk zegt:

    Helemaal de sfeer van Zuid Europa. Toscane, maar ook zuid Spanje. Ligt nu eenmaal dicht bij Afrika, dus de overgang is niet groot, dat is te zien aan het landschap én de huizen en paleizen die erin staan. Ik vind ze véél mooier dan de grachtenhuisjes die je vroeger bij een KLM-vlucht kreeg 😉 Of misschien nog wel….

    Liked by 1 persoon

  9. Sjoerd van bVision zegt:

    Hoe kun je het treffen, ik heb laatst zelfs een blog geschreven dat op ieder huis een toren zou moeten staan….

    Liked by 1 persoon

  10. afwaswater zegt:

    Erg mooi. groetjes, Hanneke

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

