Een Monroviaanse Keukenprinses

Michael Jackson zong in de jaren tachtig al over een Liberian Girl. Misschien zong hij wel over Hannah Collins. Zij is geboren en getogen in Liberia. Het land in het westen van Afrika werd in 1847 door teruggekeerde ex-slaven uit de Verenigde Staten gesticht. De keuken van Liberia is dan ook sterk beïnvloed door Noord- en Zuid-Amerika. Bijvoorbeeld het bakken van cakes en koekjes. Een traditie die bijna nergens anders in Afrika voorkomt. Monrovia is de hoofdstad. Vandaar de naam van Hannah’s restaurant: Monrovia Childhood Secret

Hannah werkte bij Pantar Amsterdam, een groot cateringbedrijf dat onder meer de bedrijfskantines van een aantal grote bedrijven verzorgt. Zij verzorgde bijvoorbeeld de bedrijfskantine van de Belastingdienst Amsterdam. ‘Hannah werkte tijdje bij Pantar Amsterdam in de catering. Zij stond in de keuken en bereidde tal van gerechten voor. Dit deed zij al jaren met veel plezier en met veel liefde. Zij bereidde gerechten voor ongeveer vijftig man voor. Soms zelfs voor meer. Koken is echt mijn ding. Hannah dacht als ik nou voor vijftig man eten kan voorbereiden, waarom begin ik dan niet voor mezelf?’

Bij Hannah kun je terecht voor belegde mais- een kokosbrood. Maar ook vegetarische-, vis- en kipsalades. Natuurlijk bereid met de ‘Liberian twist’.

Volgens Hannah zijn er niet veel Liberiaanse restaurants in Nederland. Als een ware keukenprinses staat zij in haar restaurant. Zij staat dagelijks klaar om al haar klanten te verwennen met haar lekkernijen. Haar werk is een vervulling van haar grootste droom. Laat u verrassen door haar gerechten en geniet van de glimlach waarmee zij u haar kookkunsten vertoond.

 

https://www.facebook.com/pg/Monrovia-Childhood-Secret-909743759122806/about/?ref=page_internal

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Een Monroviaanse Keukenprinses

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja als je zo goed en graag koken kan , is het niet vreemd dat ze voor haar zelf begon
    ze zit op een mooie locatie zo te zien , vlak bij die Pantar trouwens
    wens je smakelijk

    wandel groet

    Liked by 1 persoon

  2. Villasappho zegt:

    Mooi verhaal hoop dat ze het goed heeft

    Liked by 1 persoon

  3. egoecho zegt:

    Heb ineens trek! 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Sjoerd van bVision zegt:

    Ik zou zeggen eet smakelijk.

    Liked by 1 persoon

  5. Rebbeltje zegt:

    Wil wel weten wat ik eet hihi
    Maar je droom verwezenlijken is altijd goed.
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  6. lummel zegt:

    Ik lust wel een hapje en een slokje. Ik ga daar eens langs als ik weer eens in de buurt kom. Eetsmakelijke groet

    Liked by 1 persoon

  7. Matroos Beek zegt:

    Lijkt me echt lekker Rob. Hongerige groet.

    Liked by 1 persoon

  8. constant•ino zegt:

    Jammer dat ik zo ver weg woon. Anders zou ik graag eens de proef op de som (proef op de tong) nemen. Eet smakelijk voor jou, Rob, en veel succes voor Hannah.

    Liked by 1 persoon

  9. Suskeblogt zegt:

    Hier is er geen zo’n liberiaans restaurant in de buurt. Jammer.

    Liked by 1 persoon

  10. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    dat wordt een flink feessie met die 600 gasten pppffttt
    en dat met de hele buurt op de schop , ach kunnen ze fijn in het zand spelen 🙂
    ja zeker een mooie wandeling , maar van alles wat je meld zie je echt heel weinig , daar ligt nog een mooi stukje natuur 🙂

    fijne avond groet

    Like

  11. Wolf zegt:

    Helaas een beetje te ver fietsen :O\ Had graag kennis gemaakt met het culinair-scheppend vermogen van deze geweldige mevrouw :O}}

    Liked by 1 persoon

  12. meninggever zegt:

    Ik ken die Afrikaanse keuken niet zo, laat staan de Liberiaanse. Het land doet mij vooral herinneren aan oorlogen met kindsoldaten en dat beneemt me op voorhand al de eetlust.,..

    Like

Geef een reactie

