De Proefzaak

Hullenbergweg 6 te Amsterdam-ZuidOost is misschien nog niet bij iedereen bekend? Toch zullen velen de Blauwe woonwinkel op Hullenbergweg 2 weer wel kennen. De Proefzaak op nummer 6 is de moeite waard om nader kennis te maken. De romneyloods van de Proefzaak is van binnen een lust voor het oog.

Een gigantisch gebrandschilderd glas in lood raam maakt duidelijk dat hier Kloosterbier wordt gebrouwen. De wand van tafelkleden herinnert aan de gezelligheid van oudere dorpskroegen. En toch is de inrichting modern, warm en eigentijds!

Achter het gebrandschilderd glas in lood raam is de nieuwe brouwerij te zien. In blinkend roestvrijstaal worden hier de toppers van brouwerij Kleiburg gebrouwen. Zes grote (2.500 l) en 15 kleine (1.000 l) ketels, bottel-machine en etiketteer-straat en andere procesmaterialen zijn inmiddels geïnstalleerd. Thomas, de brouwer, heeft al 250 verschillende bieren op zijn naam staan. Maar de zoektocht gaat verder.

In samenwerking met Dwaze Zaken wordt er in de Proefzaak een kleine maar smakelijke kaart geserveerd. Zelf heb ik een voorkeur voor de vegetarische Thaise curry. Maar ook de andere gerechten zijn de moeite waard. De bierkaart spreekt voor zich. De toppers en de nieuwste bieren worden hier geschonken. De koffie heb ik mij goed laten smaken. Of dat komt door de bediening? De nieuwe zaak heeft ervaren en gedreven personeel.

Voor de echte bierliefhebbers een adres om regelmatig te bezoeken!

https://nl-nl.facebook.com/deproefzaak/

 

http://brouwerijkleiburg.nl/

 

http://www.dwazezaken.nl/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op De Proefzaak

  1. Ik lust wel een biertje, maar rij er niet voor naar Amsterdam 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. egoecho zegt:

    Klinkt zeer smakelijk!

    Liked by 1 persoon

  3. Matroos Beek zegt:

    Dat klinkt niet slecht, jammer dat het niet op mijn weg ligt. Smakelijke groet.

    Liked by 1 persoon

  4. gemma1952 zegt:

    Het leuke is dat er veel nieuwe brouwerijen ontstaan in Nederland.

    Liked by 1 persoon

  5. Tja….het is die éérste slok hè?

    Liked by 1 persoon

  6. Sjoerd van bVision zegt:

    Het moest niet zo ver weg zijn…

    Liked by 1 persoon

  7. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    dus jij ging voor koffie ipv een nieuwe pint 🙂

    regen groet

    Liked by 1 persoon

  8. Rebbeltje zegt:

    Gelijk een plekje voor een onmoeting met de fietszwerver?

    Fijn weekend

    Liked by 1 persoon

  9. Suskeblogt zegt:

    Dit wil ik wel eens komen proeven, maar of ik er geraak is een andere zaak.

    Liked by 1 persoon

  10. fietszwerver zegt:

    Ha die Rob
    lekker bezig met die Zot 🙂
    elke dag vind ik niks als die begint met regen , ik leef nu toch in 1 lang weekend
    ik liep in het mooie Twente in de zon , heerlijk om te doen
    nu ff wat wisselvallige dagen , wat HH wat rusten , vermaak me wel
    wens ook jou een goed weekend

    dikke bui groet

    Liked by 1 persoon

  11. Kakel zegt:

    Ik geef niet om bier maar dergelijke interieurs kan ik waarderen!
    Regenachtige groet.

    Liked by 1 persoon

  12. constant•ino zegt:

    Laat de Thaise curry en het huisbier je er uitstekend smaken, Rob.

    Liked by 1 persoon

  13. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja ik werkte zo wat alle weekenden in mijn werkende leven , dus die haal ik nu allemaal in 🙂
    geen vakantie en snipper dagen meer en toch vrij , bevalt me tot nu toe prima
    ik hoef geen borrel , drink er vanavond wel een pint op
    de komende dagen is het weer wandelen met hindernissen

    opklarende groet

    Liked by 1 persoon

  14. Mijn man werkt in Weesp, misschien moet hij eens eens een ommetje maken!

    Liked by 1 persoon

  15. Melody62 zegt:

    Het zal je niet verbazen… ik ken er geen van 😉 Mis ik iets?

    Liked by 1 persoon

  16. meninggever zegt:

    Nooit geweten, dus weer een aanvulling op de nieuwsgierigheid-lijst die mij eigen is. Ik ben niet zo’n bierdrinker, ,maar als…dan graag in Tsjechie of Duitsland. Nu is er dus een adresje waar het ook ‘om de hoek’ kan. Leuke tip!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

