Schone lucht?

Op verschillende plaatsen in Nederland wordt de luchtkwaliteit gemeten. De meest waarschijnlijke vervuilingen worden zo in kaart gebracht. Deze gegevens zijn voor iedereen vrij toegankelijk. Kijkt u maar eens op www.luchtmeetnet.nl

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in gezondheid, Natuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Schone lucht?

  1. Waarschijnlijk zijn de normen niet streng genoeg, want bijna overal is de luchtkwaliteit goed…

    Liked by 1 persoon

  2. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    zelfs de straat die ze hier meten geeft goed aan
    zal komen omdat er geen woon werk verkeer is vandaag

    opgewekte groet

    Liked by 1 persoon

  3. Bertie zegt:

    En dan zijn ze nog niet in mijn huiskamer geweesr…☺

    Liked by 3 people

  4. Matroos Beek zegt:

    Breskens werd niet aangeduid. Wat zou dat kunnen betekenen?

    Liked by 1 persoon

  5. Jan Jaap zegt:

    Wij wonen hier in Zoetermeer hemelsbreed zo’n 200 meter bij de A12 vandaan…volgens de kaart is de luchtkwaliteit hier goed. Dus we zullen maar aannemen dat al het fijnstof en andere vervuiling van al die auto’s en vrachtwagens een andere kant opwaaien…:-)

    Liked by 1 persoon

  6. Dat is best interessant Rob, hier scoren wij “matig”.

    Liked by 1 persoon

  7. Suskeblogt zegt:

    Er is nog veel werk aan de winkel als ik het zo bekijk. Hier zal het niet beter zijn.

    Liked by 1 persoon

  8. Heel erg interessant!
    Bedankt voor het delen Rob!

    Liked by 1 persoon

  9. Rebbeltje zegt:

    Waar wij wonen meten ze het niet eens haha…zal wel schone mestlucht zijn 😉

    Liked by 1 persoon

  10. joke_dev zegt:

    een beetje simpel? Op die manier zal het niet beteren en zeker met Trumpie niet!!

    Liked by 1 persoon

  11. fialas zegt:

    Voor luchtvervuiling in Nederland wordt vaak gewezen naar het Ruhrgebied, dat zou een bron zijn van So2. Aber das war einmal, het Ruhrgebied is al jarenlang schoon, als we de lokale vervuiling door het wegverkeer niet meetellen. En waarom worden er in Nederland geen smogmeldingen gedaan? Een weekje warm windstil weer is genoeg voor een flinke laag smog. Wind en regen maken de lucht weer schoon, maar gek genoeg worden regen en wind door de weermannen altijd besproken als iets negatiefs. Ook al smacht de bodem naar een flinke bui.

    Liked by 1 persoon

  12. bloggersterk zegt:

    Ik kijk ’s morgens altijd wat er zoal aan stof op mijn auto ligt en weet dan genoeg.

    Liked by 1 persoon

  13. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    ik ga voor oude en overjarige kaas
    en eet met smaak vele haringen 🙂

    fijne avond groet

    Liked by 1 persoon

  14. Appelvrouw zegt:

    En ik woon naast de groene long van Groningen en de luchtkwaliteit is Matig!

    Liked by 1 persoon

  15. gewoonanneke zegt:

    Zo te zien is het hier nog wel redelijk goed wonend in de polder.

    Liked by 1 persoon

  16. meninggever zegt:

    Ik zag onlangs in het Journaal dat 20% van alle CO2 vervuiling uit het havengebied van Rotterdam komt. Maar dat men daar in andere gebieden juist blij mee is, daar willen ze juist die overtollige uitstoot op goede manier benutten. Kassenbouw en zo meer. Dat je in de grote steden vervuiling meer zult zien en meemaken is zeker een feit. Maar er zijn ook enorme stappen gezet op dit gebied, juist in steden. Auto’s en OV veel schoner, geen verstikkende kolendampen meer en geen vervuilende industrie in de steden zelf meer. Was in onze jeugd nog meer dan normaal. Net als de vuilverbranding aan de Diemerzeedijk waar men chemische troep verbrandde. Vaak wel bij een windrichting die zorgde dat de rook niet over de stad heen kwam, maar toch. Wat wel opmerkelijk is, cruiseschepen blijken per vaart evenveel vervuiling op te leveren als 80.000 auto’s op jaarbasis. Gek genoeg hoor of lees je daar nu net nooit iets over….Wellicht omdat men de automobilist toch te veel ziet als melkkoe-boer??

    Liked by 1 persoon

  17. EJW zegt:

    Heb ze weleens zien staan met een apparaat terwijl ze omhoog keken, maar of dat nou hielp….

    Liked by 1 persoon

  18. Ik denk niet dat er veel schone lucht meer is!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

