Bomen over Henk de Boer

Bomen over Henk de Boer

 

Als deelraadslid heeft Henk de Boer over van alles geschreven. Als razende reporter maakte Henk het nieuws in Amsterdam-ZuidOost. Zelfs als er niet te schrijven was dan bedacht Henk gewoon het laatste nieuws. Even terug was in het Parool te lezen dat hij alleen met een handvol sympathisanten een coffeeshop wist tegen te houden.

Tijdens het campagne voeren voor de laatste stadsdeelverkiezingen schreef Henk over de omgezaagde bomen van GroenLinks in Amsterdam-Zuidoost. Het duizendbomen-plan dat door een GroenLinks-portefeuillehouder is opgezet is door Henk nooit beschreven.

Wel heeft hij heftig geprotesteerd tegen het verdwijnen van enkele bomen t.b.v. de ondertunneling van de Gaasperdammerweg. Dat deze verdwenen bomen ruimschoots vervangen worden door nieuwe bomen is door Henk vergeten.

8000 Palen worden in de grond geheid om de auto’s op de Gaasperdammerweg aan het gezicht te onttrekken. Vooral voor de geluidsoverlast en luchtvervuiling is dit een uitkomst voor de bewoners van Amsterdam-ZuidOost. Of de weggebruikers van de A9 op de hoogte zijn van de perfecte ov-verbindingen voor dit traject is nog maar de vraag.

Als ik kijk naar de prachtige aangeplante bomen van het duizendbomen-plan en de compensatie bomen van de Gaasperdammer weg dan zie ik een bomen rijke omgeving. Wie d moeite neemt om hier een wandeling en/of fietstocht te maken zal dat direct beamen.

Met de 8ooo palen voor de ondertunneling van de Gaasperdammerweg vind ik persoonlijk dat autorijder Henk de Boer vooral voor paal staat.

Het duizendbomen plan vond en vind ik prachtig. Over de 8000 heipalen voor de ondertunneling van de Gaassperdammerweg heb ik nog steeds gemengde gevoelens. Voor alle auto’s met alleen een chauffeur zijn er denk ik ook andere oplossingen te bedenken! Henk de Boer is na de verkiezingen met de Noorderzon vetrokken. Dus met hem valt hier jammer genoeg niet meer over te discussieren ….

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, gezondheid, Natuur, persoonlijk, Politiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Bomen over Henk de Boer

  1. Matroos Beek zegt:

    Jammer dat je er met hem niet kan over doorbomen… Hartelijke groet.

    Liked by 1 persoon

  2. bloggersterk zegt:

    Beetje Tumpiaans dus, een man van ‘alternative facts’. Misschien heeft ie een verkeerde afslag genomen op de A6 en is hij in Zeewolde verdwenen. Daar komt ie zelfs met het openbaar vervoer niet meer uit. Nu Trump nog 😉

    Liked by 2 people

  3. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    Amsterdan ZO is een van de groenste delen van de stad
    en het ov is er goed , en hopelijk blijft dat zo
    dus die gozer is verdwenen , nu denk niet dat iemand hem mist , wel

    opgewekte groet

    Liked by 1 persoon

  4. Rebbeltje zegt:

    Die zon is er anders weer hoor 😉 noorderzon of niet
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  5. wdfyfe zegt:

    In my city I think that one car/one driver should disappear.

    Liked by 1 persoon

  6. Villasappho zegt:

    Het is nog altijd zeer moeilijk om mensen uit de auto in het OV te krijgen. Ik denk zelfs dat als ze geen benzinevergoeding en geen leasewagens meer toestaan dat er nog steeds files staan. Misschien zelfs wanneer het OV in het geheel vergoed wordt. Mag hopen op duizenden bomen ipv palen.

    Liked by 2 people

  7. Er zijn altijd mensen nodig die het voortouw nemen. Een verkeerde beslissing kan altijd, maar beter een slechte beslissing dan passief niks te doen…

    Liked by 1 persoon

  8. Bomen zijn ongelooflijk vaak bron van conflicten.Bij ons in Vlaardingen moet er zo nodig weer een tunnel komen. (Blankenburgtunnel)Weer een prachtig stuk natuur naar de jeweetwel. De bospercelen waren al gekapt voordat het definitieve besluit was gevallen. Over arrogantie van de macht gesproken. En nu de tunnel waarschijnlijk een paar jaar later komt, zitten we met de verwoesting. Overigens weten we uit onderzoeken nu al dat die tunnel niet nodig is! Maar toch gewoon doorzetten. Ondanks protest van regio en gemeenten. Volgens mij hebben wij die bestuurders toch gekozen? Hoe komt het, dat ze na verkiezing hun hersens kwijtraken?

    Liked by 1 persoon

  9. fietszwerver zegt:

    herkenbaar Rob
    behalve de regen 🙂 , in de ochtend wat miezer regen , ik liep 2 wijkjes en had lekker weer
    de rest kwam te laat want ik moet natuurlijk de koers zien 🙂

    fijne avond groet

    Like

  10. meninggever zegt:

    Alsof bomen het antwoord zijn voor een steeds groter wordende populatie met behoefte aan wonen, werken en daaraan gekoppeld vervoer. Veel van het verkeer dat over die straks ondertunnelde A9 (Gaasperdammerweg) rijdt is doorgaand. Van en naar woongebieden die mensen herbergen waar eigenliijk Amsterdam onderdak voor had moeten verzorgen. Ik zelf verhuisde ooit omwille van de rampzalige ontwikkelingen in de toenmalige Bijlmer naar Almere. Een dunne buslijn was het alternatief voor forenzen met de auto. Steeds meer mensen vluchtten uit de stad richting de polder, en dat buslijntje kreeg weinig nieuwe klanten. Omdat het geen alternatief bood voor die mensen die overal in de stad Amsterdam werkten. Later kwam er een treinverbinding. Via Weesp, naar het CS, intussen is ook Duivendrecht aangesloten. Maar het blijven treinen. De auto is dan comfortabeler en sneller. Almere kent nu 200.000 inwoners. Ook lager ingeschaalde kopers en huurders zijn er heen getrokken. En omdat we geen goede rechtstreekse wegen willen aanleggen naar de economische magneten als de Zuidas of Schiphol komt er nu een alternatief trace. De Gaasperdammerweg ondertunneld. Het zal enige jaren soelaas bieden. Ook Amstelveen krijgt een tunnel. Kost veel, kon zoveel simpeler. Maar ja, die bomen….

    Like

Geef een reactie

