Samen naar school

Een paar straten hebben een aantal kinderen een huiswerk- en bijlesschool. School Makandra noemen zij hun school, samen naar school.

Als docent is het niet mogelijk om alle huiswerkadressen uit de omgeving in kaart te krijgen. Tijdens een Onderwijs Conferentie bracht ik dat eens onder de aandacht. De verantwoordelijk portefeuillehouder voor Onderwijs was na mij de tweede spreker. In haar speech sprak zij over het belang van een goede samenwerking in dienst van de ontplooiing van het kind.

Een stad brede inventarisatie is er nog steeds niet. Een overzicht op stadsdeel niveau is er ook nog niet.

Daarom vind ik dit jongeren initiatief extra leuk. Daar waar de volwassenen het laten liggen nemen de jongeren het heft zelf in handen.

Of er nu een stedelijk overzicht van de huiswerkbegeleiding is gemaakt? Ach, al dat extra geld voor Onderwijsland verdampt voor dat je het weet ….

http://www.schoolmakandra.nl/contact

https://www.at5.nl/artikelen/166195/tieners-runnen-succesvolle-bijlesschool-in-zuidoost-we-moeten-uitbreiden

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Kinderen, Onderwijs en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Samen naar school

  1. Onderwijs is iets dat blijft evolueren, ik kan dit alleen maar toejuichen!

    Liked by 2 people

  2. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    prachtig om te lezen hoe deze kinderen het heft in eigen hand hebben genomen en wel met groot suc6 ook , hopelijk vinden ze een grotere ruimte en krijgt hun idee vervolg in andere buurten door het land
    oja de eerste link doet het niet

    zonnige groet

    Liked by 1 persoon

  3. Bertie zegt:

    Hulde voor dit initiatief. Leve de jeugd, de betreffende ouderen moesten strafwerk krijgen!

    Liked by 1 persoon

  4. Matroos Beek zegt:

    Kinderen om trots op te zijn! Zonnige ochtendgroet

    Liked by 1 persoon

  5. eltjedoddema zegt:

    Onderwiesgeld:
    n mistege materie………

    Liked by 2 people

  6. Ah dat is gewoon geweldig… en DAT is de toekomst… fijn om te lezen. 😊

    Liked by 2 people

  7. bloggersterk zegt:

    Bijzonder zo’n initiatief door zulke jonge kinderen. Erg benieuwd of dit vaker voorkomt.

    Liked by 1 persoon

  8. gewoonanneke zegt:

    Wat goed dat kinderen dat zelf doen. Hier op de middelbare school hebben ze een zomerschool waar kinderen die net wel net niet over gaan wat extra lessen krijgen. Mijn buurmeisje haalde daardoor wel in een keer haar diploma en vond het eigenlijk best leuk om te doen in een klein groepje werd er gewerkt.

    Liked by 2 people

  9. Rebbeltje zegt:

    Toch jammer dat er niet meer gedaan wordt met goede ideeën

    Liked by 2 people

  10. Sjoerd zegt:

    Inderdaad een mooi initiatief… Iemand laat hier iets liggen.

    Liked by 2 people

  11. Wat een prachtig initiatief van die kinderen. Daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen.

    Liked by 2 people

  12. Ann McDunn zegt:

    Wat mooi om dit te lezen, hopelijk gaan er in de toekomst veel meer jongeren zo aan de gang.
    Zonnige groet, Ann.

    Liked by 2 people

  13. afwaswater zegt:

    Wat een mooi initiatief. groetjes, Hanneke

    Liked by 2 people

  14. Anita zegt:

    Have a very nice week dear
    Kisses

    Liked by 1 persoon

  15. Villasappho zegt:

    Waar ouders hun kinderen in de zomervakantie kunnen dumpen is wel overal bekend, opvallend.

    Liked by 1 persoon

  16. Suskeblogt zegt:

    Leuk zo’n initiatief. Daar kunnen alleen maar positieve dingen uit voorkomen.

    Liked by 1 persoon

  17. Hierdie verhaal laat my dink aan die Nederlandse verhaal wat ons in Matriek gedoen het Koning van Katoren. Die hoofkarakter Stach was sekerlik so ’n jongen

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

