Een zomeravond

Terwijl ik luister naar het knisperende vuurtje in mijn voortuin geniet ik ook nog van de ondergaande zon. Tegelijkertijd tjirpen de krekels voor mijn vogelspin dat het een lieve lust is. Het borrelen van mijn bubbellamp vult deze geluiden aan.

Mijn voortuin in de Bijlmermeer is mijn plek om tot rust te komen.

Vreemd genoeg worden mijn momenten van rust geregeld verstoord door de overkomende vliegtuigen. Bijna per minuut gaat er een vliegtuig voorbij. De verhalen van vakantiegangers hoor ik graag.

Maar geef mij maar de rust van mijn eigen voortuin.

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, gezondheid, persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

33 reacties op Een zomeravond

  1. KnutzEls zegt:

    Ik denk dat je ook wel went aan dat geluid. Ook een vorm van meditatie….?

    Liked by 1 persoon

  2. Matroos Beek zegt:

    Prachtig!
    Bij ons hing vroeger een spreuk ‘wie thuis het geluk niet vindt, die zal het nergens vinden, wie thuis het geluk niet ziet, die vindt het nergens niet…’ Dit deed mij eraan denken…
    Geniet verder Rob! Hartelijke groet.

    Liked by 3 people

  3. Bertie zegt:

    Heerlijk, zoals je hrt beschrijft. En jammer van dd vliegtuigen.
    Ze trekken zich niets aan van de rust in je voortuin.

    Liked by 1 persoon

  4. Annette zegt:

    In Schiebroek groeide ik op in de buurt van Zestienhoven, Vaak begonnen ze ’s morgens om 4 uur de motoren op te warmen. Om zes uur werden de winkels onder de flat bevoorraad. En nog steeds zijn momenten van rust zeldzaam. Als het er is is dat dan ook even genieten…..

    Welterusten Rob.
    Stille groet.
    Annette

    Liked by 1 persoon

  5. Wat lastig, dat lawaai… Hopelijk lost het probleem zichzelf op πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  6. Ann McDunn zegt:

    Jammer van het lawaai van de vliegtuigen Rob, maar voor de rest klinkt het heerlijk zo in je voortuin te relaxen.

    Liked by 1 persoon

  7. Dan zou ik in jouw plaats in de achtertuin gaan zitten. Daar hoor je die vliegtuigen niet!

    Liked by 1 persoon

  8. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    advies van Thomas , probeer het eens πŸ™‚
    al is het nog zo druk , ze komen niet binnen de 2 minuten van elkaar
    je geniet van de rust , dus ik denk dat het niet eens meer stoort , misschien als je juist een praatje maakt

    regen groet

    Liked by 1 persoon

  9. egoecho zegt:

    De kunst van rust vinden zonder stilte, het gaat je toch aardig af πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  10. Morgaine zegt:

    Tsjah… de Bijlmerbaan, de Zwanenburgerbaan… i know them, weet niet beter, hahaha nou ja, de Zwanenburg dan… daar leer je mee omgaan, als je niet beter weet, en dan in de nacht, de goederentreinen die over de brug denderden, ik MIS dat geluid, zou er heel veel voor geven om dat nog eens mee te mogen maken…

    ~in de tuin van mijn opa en oma en liggend in mijn bed aldaar~

    X

    Liked by 1 persoon

  11. Heerlijk om zo in je eigen tuin tot rust te kunnen komen Rob. Wel een beetje jammer van die vliegtuigen, maar daar wen je wel aan toch?

    Liked by 1 persoon

  12. bentenge zegt:

    Ik probeer me een bubbellamp voor te stellen πŸ™‚ De rest (tem de vliegtuigen) komt me bekend voor.

    Liked by 1 persoon

  13. bloggersterk zegt:

    Dan vliegen er heel veel verhalen over…. ogen dicht en probeer je die voor de geest te halen.

    Liked by 1 persoon

  14. Patty zegt:

    Wij zijn ook zo graag thuis πŸ˜‰
    Alhoewel ik vind dat de natuur nou wel weer even genoeg gedronken heeft…waar blijft die zon?! hihi
    XxX

    Liked by 1 persoon

  15. Villasappho zegt:

    Ik heb dat als ik op mijn terras zit. Iedereen hoort de trein, ik mis hem alleen als ‘ie niet rijd.

    Liked by 1 persoon

  16. Sjoerd zegt:

    Eigen tuin is goud waard, ik hoef ook zo nodig niet op vakantie…

    Liked by 1 persoon

  17. Michel zegt:

    Die drukte op Schiphol alleen al, zag laatst een foto voorbij komen van de mensenmassa.

    Liked by 1 persoon

  18. Heerlijk Rob, dat je het zo naar je zin hebt in en rond je eigen huis. Ik ook hoor, maar ik ga toch ook graag eens op stap! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  19. Rebbeltje zegt:

    Genieten in je tuin heerlijk, maar af en toe eventjes weg is ook wel lekker πŸ˜‰
    Zal zwaaien als we overvliegen
    Fijn weekend

    Liked by 2 people

  20. Suskeblogt zegt:

    Ik kan ook genieten in onze tuin. Gelukkig geen overvliegende vliegtuigen. Alleen een buurvrouw die nu en dan de geluidsmuur doorbreekt.

    Liked by 3 people

  21. Spontanity zegt:

    Alles schijnt te wennen, maar de vliegtuigen voor jou dus duidelijk niet.

    Liked by 1 persoon

  22. Zilvertje zegt:

    Het zou zo over zijn, als de mensen de werkelijke kosten van het vliegen moesten betalen, de gezondheidsschade die we oplopen, de geluidshinder, schade aan mens, dier en natuur. Ik weet niet wat al die mensen bezielt om vaak in de nacht te vliegen en zo hun dag te verpesten, om uren te verblijven op een suffe luchthaven, die vlucht met zijn alle opgepropt in een vliegtuig en dan weer in een busje uren op weg naar je hotel, brrrrrrrrrrrrrrr en dan slapen op een bed, waar elke keer andere op liggen en eten van een buffet bezaait met haren en speeksel, doe mij ook maar eigen tuin, of eigen groen in de omgeving, jammer dat die vliegtuigmenen ons genot bederven.

    Vogelspin?
    Els die zegt dat het went?
    En dan nog wel zo laag over de Bijlmer, waar mensen al zo getroffen zijn door een vliegtuigramp, ik gun de Bijlmer GEEN vliegtuigen.

    Liked by 1 persoon

  23. Wat is ’n bubbellamp?
    Lekker braai

    Liked by 1 persoon

  24. Rob Alberts zegt:

    Bij Bentenge leg ik uit wat een bubbellamp is.

    Regenachtige groet,

    Like

  25. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    hier net nog een bui , nu zonnig en dat moet ook want ik zal zo de wijken in
    wens je een fijne zonnige vakantie dag

    folder groet

    Like

  26. meninggever zegt:

    De Bijlmer is typisch zo’n woongebied waar men ging bouwen terwijl men wist hoe de plannen voor Schiphoul zouden uitpakken. Hoewel de frequentie van de vliegerij wellicht verhoogd is, het aantal decibels nam stevig af. Maar lees mijn volgende blogs dezer week maar eens. Uitleg en mening over hoe constante bouwwoede rond een vliegveld kan leiden tot onterechte wensen en claims. Bestuurlijk fout beleid…

    Liked by 1 persoon

  27. Ik moet er niet aan denken om dagelijks te worden gestoord door laag overvliegende vliegtuigen. Als ik zo’n verhaal lees, dan ben ik toch weer zo blij met de relatieve rust hier in het noorden …
    Ondanks al dat lawaai wens ik je nog vele fijne momenten in je tuin.

    Liked by 1 persoon

  28. Jan Jaap zegt:

    Dat ‘krekels voor mijn vogelspin’ verstoort de idylle een beetje….

    Liked by 1 persoon

  29. annaberg zegt:

    Een thuisgevoel is overal fijn he. Ik ben er nooit geweest maar herinner me de naam van de vliegramp x jaar geleden.

    Liked by 1 persoon

  30. afwaswater zegt:

    De tuin klinkt heerlijk en rustgevend, de vliegtuigen helaas niet zo. groetjes, Hanneke

    Like

Geef een reactie

