Open Dag Amsterdamse Modelbouwersclub

Open Dag Amsterdamse Modelbouwersclub in De Rijper Eilanden

Op zondag 22 oktober houdt de Amsterdamse Modelbouwersclub haar jaarlijkse open dag op Zolder 2 van gebouw 2 in Hotel De Rijper Eilanden. U bent van 10.30 tot 16.00 uur van harte welkom om de activiteiten van de Amsterdamse Modelbouwersclub te bewonderen. U ziet een HO-spoorbaan (schaal 1:87) waarbij een gedeelte van de Amsterdamse binnenstad met het Centraal Station is nagebouwd, compleet met trambaan en momenteel is daar het Oostelijk Havengebied met pakhuizen, havens, schepen en natuurlijk treinen aan toegevoegd. Ook is het Weesperpoortstation aanwezig en kunt u een Zwitsers smalspoor bewonderen. Een enthousiaste club vrijwilligers geeft u uitleg over hun modelspoorbaan. Bent u nog op zoek naar onderdelen voor uw modelbouw hobby, dan vindt u het wellicht in het klein tweedehands marktje waar spullen te koop worden aangeboden.

De entree is vrij en u kunt parkeren op het terrein van Hotel De Rijper Eilanden, Zuiddijk 2a in De Rijp. Gebouw 2 bereikt u via de loopbrug en er is een lift aanwezig naar de tweede etage.

Meer informatie over de Amsterdamse Modelbouwersclub vindt u op de website www.amclub.nl en  www.derijpereilanden.nl/amsterdamse-modelbouwers-club

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Open Dag Amsterdamse Modelbouwersclub

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    dat is lang geleden dat ik speelde met m’n Märklin treintje , maar zoveel als zij daar hebben was m’n spoor en huisjes niet
    wens je een fijne spoor dag

    Liked by 1 persoon

  2. Nog eens: was het niet zo ver geweest…

    Liked by 1 persoon

  3. burroholanda zegt:

    Goedemorgen Rob,
    En kunnen wij daar ook iets van jouw hand bewonderen?

    Liked by 1 persoon

  4. Sjoerd zegt:

    Te laat… als ik nu vertrek kan ik de deur dichtmaken.

    Liked by 1 persoon

  5. meninggever zegt:

    Ik heb mijn museum om me heen, dus ga zelden op stap om juist die dingen elders te bekijken. Was nooit echt van de treinen, meer van de vliegtuigen en de auto’s. Maar heb uiteraard wel wat spul staan., Fleischmann, dat was het merk vroeger en na een erfenis kwamen (en bleven) twee grote locs van dat merk hier in het museum staan. Overigens zijn die modelbanen tegenwoordig vaak volledig elektronisch. En dat maakt de dienstregeling een stuk interessanter…

    Liked by 1 persoon

  6. Op zich een prettige stoornis, maar niet echt iets voor mij als je je aan modellen moet houden 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Rebbeltje zegt:

    Hou het toch maar bij mijn knuffels haken 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Kakel zegt:

    De aankleding van die modelspoorbanen vind ik altijd zo knap gedaan. Ik volg het blog van Frank103 en zie daar de mooiste banen voorbij komen. Net als treinen trouwens (-:
    Regenachtige groet!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

