Vervolg Zuid-Soedan

Een groep enthousiaste en betrokken vrijwilligers, die onderleiding van Nyachan Bayak Tut (afkomstig uit Zuid-Soedan) hulp willen bieden aan de huidige en toekomstige generatie in Zuid-Soedan om succesvol te zijn in de maatschappij. Dit doen wij vanuit een christelijke levensovertuiging.

Visie Wij willen de Zuid-Soedanese bevolking stimuleren en ondersteunen in de opbouw van een vreedzame maatschappij, waar mensen in harmonie samenleven. Dit geven wij vorm doormiddel van (medische) zorg, onderwijs, arbeid en ondernemerschap.

Betrokkenheid leidt tot educatie en toerusting van Zuid-Soedan.

Doelstelling De Stichting stelt zich ten doel om met behulp van het bieden van gezondheid, onderwijs, arbeid en ondernemerschap de terugkeer van vluchtelingen naar eigen dorpen te stimuleren.

Plannen Stichting Sarah is in december 2016 teruggekomen uit Ethiopië, de stichting heeft de draad weer opgepakt. De bestuursleden zijn een aantal keer bij elkaar geweest en hebben de nieuwe koers voor de stichting bepaald. Ten eerste hebben we afscheid genomen van 2 bestuursleden, maar we hebben ook 3 nieuwe bestuursleden mogen verwelkomen. We hebben onderling gebrainstormd over de toekomstplannen, omdat het huidige project wegens de situatie in Zuid-Soedan is stilgelegd. De bestuursleden hebben besloten om de stichting in Ethiopië te registreren, om lokale projecten te organiseren. De stichting heeft in de afgelopen maanden brainstorm bijeenkomsten gehouden voor de Zuid-Soedanese gemeenschap in Nederland, met als doel om de samenhorigheid onderling te stimuleren en sociaal isolement te verminderen. Zo heeft de stichting een barbecue georganiseerd en in de toekomst willen we meer bijeenkomsten organiseren om de community te versterken.

Contact Stichting River of Life Postadres: Kantershof 367 1104 GV Amsterdam Zuidoost Telnr. 06-20536232 Emailadres: stichtingriveroflife@gmail.com Volg ons op facebook!

Giften Geld overmaken kan op het rekeningnummer van de Stichting River of Life o.v.v. algemeen of project Gezondheidscentrum: ANB AMRO 622877720. Tevens kunt u voor 3 euro per maand lid worden van de Family Club. Een machtigingsformulier of lidmaatschap aanvragen via de mail.

River of Life is ANBI geregistreerd, uw giften zijn dus aftrekbaar van de belasting!

 

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

10 reacties op Vervolg Zuid-Soedan

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    die hebben nog veel werk voor de boeg

    folder groet

    Liked by 2 people

  2. Matroos Beek zegt:

    Ook hier enkel respect voor deze enorme uitdaging.

    Liked by 2 people

  3. Rebbeltje zegt:

    Mensen die zich volop inzetten daar kan je alleen maar respect voor hebben

    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  4. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    ja kerncentrales allemaal dicht , of het er ooit van komt
    en hoe dat daar in Doel verder gaat is ook nog onzeker 😦

    fijne avond groet

    Like

  5. prachtig Rob ! ik kan je helemaal volgen dat je daarvoor gaat, respect ! ik volg dit graag via je blogs.
    vriendelijke groet

    Liked by 1 persoon

  6. Sjoerd zegt:

    Ik gun ze alle succes dat ze nodig zullen hebben.

    Liked by 1 persoon

  7. Ooit las ik ‘Wat is de Wat’ van Dave Eggers. Sindsdien geeft alleen de naam van het land mij al kippenvel. Respect! ❤

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

