Lezing over Geofagie door Masha Ru

In een aantal landen is het eten van aarde een normale cultureel, spiritueel en genezend verschijnsel. In Suriname komt deze gewoonte ook voor. Het is een onderdeel van Winti. Pimba is een belangrijk onderdeel van deze cultuur. Vaak eten (zwangere) vrouwen Pimba.

In West-Europese landen is het aarde-eten bekend als een psychiatrische afwijking. Ook in Nederland wordt er negatief gekeken naar het eten van aarde. Toch zijn er een aantal mensen in Nederland, Amsterdam die aarde en klei eten. Sommige gezondheidswinkels verkopen dan ook eetbare grondsoorten. Traditionele Surinaamse winkels verkopen Pimba.

Masha Ru geeft op zondag 27 mei een lezing over haar zoektocht naar het gebruik van Pimba. De toegang is vrij tot deze lezing is vrij. Aan het einde van de lezing is er de mogelijkheid om zelf Pimba te proeven en ervaren.

 

Buurthuis van Buuren

Kleiburg 40b

27 mei van 16.00 tot 19.00 uur

Presentatie van het artistieke onderzoek naar geofagie door Masha Ru

 

http://masharu.nl/

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken, gezondheid en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Lezing over Geofagie door Masha Ru

  1. Rebbeltje zegt:

    Die sla ik over 😉
    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

  2. Oeps. Ik vond het zand in de spinazie vroeger thuis al zo knarsen.

    Geliked door 1 persoon

  3. Leo zegt:

    Ik heb eens gezien dat ara’s in de natuur giftigheid bloemen eten om daarna aarde te eten om het gif te neutraliseren…dus…er kan wel een beetje waarheid in zitten dat het heilbaar is….maar ik laat het over aan andere…..😉

    Geliked door 1 persoon

  4. En op feestdagen een bordje modder met friet!

    Geliked door 1 persoon

  5. Sjoerd zegt:

    Een van mijn kinderen vond aarde lekker, mij een raadsel…

    Geliked door 1 persoon

  6. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    ik liep een 19 KM buiten vandaag , dus heb mezelf morgen een rustdag toegedacht 🙂
    fijne avond groet

    Geliked door 1 persoon

  7. Masha Ru zegt:

    Beste Rob, hartelijk bedankt voor delen van dit informatie! Hierbij is nog een link naar het Facebook evenement:
    https://www.facebook.com/events/244359736307767/

    En tot morgen 🙂
    Masha

    Geliked door 1 persoon

  8. Caj zegt:

    Groene klei opgelost in ruim veel water wordt gedronken om te ontgiften. Groetjes.

    Geliked door 1 persoon

  9. perdebytjie zegt:

    Vreemde gedagte om grond te eet!

    Geliked door 1 persoon

  10. wdfyfe zegt:

    I’m going to give it a miss!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.