Aanbidders van de Grote Natuurschepper

Sinds kort behoor ik tot een kleine groep Aanbidders van de Grote Natuurschepper. Ons gebed is een wandeling in stilte door het Natuurgebied Gaasperpark-Gaasperzoom-Hoge Dijk. Nescio en Mondriaan waren onze profeten. Onze catechese vindt plaats naast de ingang van het Metrostation Gaasperplas. En de erediensten in de natuur.

Wij hebben een rotsvast vertrouwen in de Natuur van het Gaasperpark. Wij vrezen wel het grote Kwaad van het Overheidsmonster in het Gaasperpark. Dat  Grote Kwaad brengt onheil dat de rust verstoort met haar Boembasfestivals en door bezoekers veroorzaakte groenvernieling.

Onze broeders en zusters van de Orde van de Groen Kathedraal vieren dagelijks de Hoogmis van de Stilte. Zo willen wij ook in het Gaasperpark een Ode geven aan de Vergankelijkheid van het menselijke ingrijpen in de onvergankelijke Natuur.

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Biologie, gezondheid, Natuur, persoonlijk, Politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Aanbidders van de Grote Natuurschepper

  1. fialas zegt:

    ik pleit voor heropvoedingskampen voor de apostelen van het Grote Kwaad. Ze zijn nooit te oud om hun kwade streken af te leren

    Geliked door 2 people

  2. bvision zegt:

    Dat kwaad moet bestreden worden met veel water. Heel veel water dat op de borst van het kwaad terecht komt.

    Geliked door 2 people

  3. Karel zegt:

    ha die Rob
    ik help jullie hopen dat het er rustig en stil blijft
    en de maai en sloop malloten zich wat meer aan de natuur denken ipv hun lijstjes

    fijn weekend groet

    Geliked door 2 people

  4. meninggever zegt:

    Aangelegde natuur alsnog, zoals zoveel in Nederland. Ik ben zelf meer van de kathedraal die ligt tussen Amsterdam-Zuid en Amstelveen. Het Amsterdamse Bos. Als iets als natuur oogt…dan dat. En op sommige plekken echt stil. Mits je het weet te vinden…

    Geliked door 1 persoon

    • Rob Alberts zegt:

      Ik heb een tijdje als opleider in het Amsterdamse bos mogen werken. Ik durf te zeggen dat ik het parkbos redelijk ken. Van aangelegd en zeer gecultiveerd onderhoud en beheer worden er nu een aantal stukken met een meer natuurlijke visie beheerd. Ja, voor de echte stadbewoner geeft het Amsterdamse bos een natuurbeleving.

      Terwijl de Amsterdamse tuinen, plantsoenen en parken de plek zijn waar de Nederlandse natuur een kans moet krijgen ….

      Natuurvriendelijke groet,

      Like

  5. Als ik een misviering moet komen opluisteren met mijn gezang, moet je maar een seintje geven.

    Geliked door 2 people

  6. Matroos Beek zegt:

    Hoed jullie voor vernielzuchtige en luidruchtige duivels in de natuur.
    Vredige groet.

    Like

  7. HesterLeyNel zegt:

    Die iseale plek vir ’n erediens – buite in die natuur. Ek behoort al lank aan dieselfde soort orde.

    Geliked door 1 persoon

  8. Anuscka zegt:

    Van dit soort gebeden houd ik!

    Geliked door 1 persoon

  9. Bertie zegt:

    Zijn de tien geboden al geschreven? ☻

    Geliked door 1 persoon

  10. Burro zegt:

    Ik begrijp hieruit, dat jij nogal van de natuur houdt? Toch Rob? 😉

    Geliked door 1 persoon

  11. gewoonanneke zegt:

    Al weer zo’n sekte, hoewel deze mag van mij blijven…..

    Like

  12. Karel zegt:

    mogge Rob
    ja die regen heeft een boel goed gedaan , komende week zag ik kwamen er weer wat regenachtige dagen , als zal dat weer erg verschillen met waar het valt

    zonnige groet

    Geliked door 1 persoon

  13. Mack zegt:

    Is dit wel een vredelievende godsdienst? Wat gebeurt er met vernielers van de natuur?

    Like

  14. Moooi geschreven Rob! 🙂

    Geliked door 1 persoon

  15. toch maar opletten met het “Kwaad van het Overheidsmonster”😊

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.