Het Nederlandse levenslied

Wat hebben Johnny, Heintje, Mary, Andre, Willy, Nelis en Willeke nog meer met elkaar gemeen dat zij het Nederlandse levenslied vertolken. Fer Kok en Arno Kooy zingen samen hartstochtelijk smartlappen. Maar tegelijkertijd zit er bij hun misschien wel een steekje los. Allebei zijn zij werkzaam geweest in de geestelijke gezondheidszorg. Hobby’s, vrije tijdsdingen en werkervaring combineren zij nu bij Brouwerij de Prael.

Veel Amsterdammers genieten nu door deze twee van een serie ambachtelijk gebrouwen biersoorten waar je vrolijk van wordt. In hartje Amsterdam aan het water van de Oudezijds Voorburgwal wordt eerlijk en ambachtelijk bier gebrouwen. Mensen met een psychiatrische achtergrond krijgen hier weer structuur in hun leven. Het handwerk in dit arbeidsintensieve proces geeft (ex-)patienten een opstapje in hun arbeidsreintegratie.

En de prachtige lekker biersoorten geven een smakelijk resultaat. Bier in zijn puurste vorm. Zo puur als de liederen van het Nederlandse levenslied.

Wilt u iets meer swingen dan kan dat nu ook bij de Prael. Vanaf 1 september zijn er elke zondag Jazzy Sundays. Van 14.oo tot 17.00 uur kunt u een muzikaal biertje drinken!

Rondleidingen en bierproeverijen zijn mogelijk op afspraak.

Veel vriendenclubs, families en bedrijfsteams gingen u al vooruit.

www.deprael.nl

info@de prael.nl

020-4084470

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Het Nederlandse levenslied

  1. waterleeuw zegt:

    Ik ga voor het bier. 😉

    Geliked door 1 persoon

  2. John zegt:

    Ik drink geen alcohol dus voor mij gaan die rondleidingen niet op.
    groet

    Geliked door 1 persoon

  3. Goed initiatief… met een vrolijke ondertoon 😉
    hopend blijvend ( voor degene die er werken )

    Geliked door 1 persoon

  4. sjoerd zegt:

    Een mooi initiatief, als ik in de buurt zou wonen zou ik daar zeker eens langsgaan.

    Geliked door 1 persoon

  5. Voor mij geen bier maar wel gezelligheid, wie weet! Bedankt voor de tip Rob!
    Groetjesss

    Geliked door 1 persoon

  6. EJW zegt:

    Mooi initiatief, dat mensen een toekomstperspectief geeft.

    Geliked door 1 persoon

  7. Morgaine zegt:

    Hier bijna dito aan John…. hahaha heel soms, maar ik heb mijn percentage van dit jaar van de week al gedronken, dus met kerst straks mag ik ook niet meer 😛

    Wel een heel mooi intiatief!
    X

    Geliked door 1 persoon

  8. Lewies Mymer zegt:

    Een goede biertje is ’n lewensplesier!

    Geliked door 1 persoon

  9. Suskeblogt zegt:

    ik ben ook matig met alcohol. Als ik er een paar op heb vergeet ik wat er gebeurde en missen jullie enkele interessante logjes.

    Geliked door 1 persoon

  10. Rebbeltje zegt:

    Pas nog bij een wijngaard geweest dus ff geen bier 😉
    Groetjes

    Geliked door 2 people

  11. Plato zegt:

    Ik drink ook geen bier.Maar dat bierproject lijkt me een goede zet.
    Wat hebben die levensliedzangers nog meer als gezamelijke achtergrond? Misschien dat ze ze allemaal uit eenvoudige millieus kwamen. Met tante Leen als onbetwiste moeder van het levenslied. Wie kent haar nog?
    Verder ken ik noch bier nog levenslied erg goed. Ik ben meer van de non-alcoholische rust.

    Geliked door 1 persoon

  12. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    nu ik lust wel een fijn biertje hoor , en ze zijn daar in de mooie buurt , waar ook het levenslied zijn hoogtij dagen kende 🙂
    ik proost er dus op
    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

  13. Ferrara zegt:

    Ik doe openmonumentendag dit jaar in Amsterdam, lijkt me een mooie gelegenheid voor een pauze. Echtgenoot is bierliefhebber.

    Geliked door 1 persoon

  14. benjamín zegt:

    Ik durf het haast niet te bekennen maar ik durf ook weleens een levenslied, indien al niet een smartlap aan te heffen, maar er kan geen twijfel over bestaan dat er aan mij ook een steekje los is, al ben ik tot op heden nog niet overgegaan tot het brouwen van bier, maar wat niet is kan komen.

    Geliked door 1 persoon

  15. Kakel zegt:

    Nederlandse liedjes vind ik prima zolang het maar NIET de palingsound is! Eigenlijk vind ik de oude smartlappen de mooiste.
    Lieve groet

    Geliked door 1 persoon

  16. Rob Ypma zegt:

    Aah, het verwachte stukje over de Prael (helaas had ik het pas vandaag gespot), leuk! Jammer van ze dat ze de etiketten vervangen, dus steeds minder Hollandse artiesten. Maar wel weer leuk dat Jazz op zondag er voor terug komt… Wie weet gaan ze internationaal?

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.