Nog eens 40 jaar Gaasperplas

In 1982 reisde ik elke twee weken naar de Gaasperplas. In dat jaar woonde ik in Nijmegen. Door de reistijd heb ik de bevers van de toenmalige Floriade nooit gezien. Voor en na sluitingstijd kwam het echtpaar bever vast tevoorschijn. Maar met alle bezoekers rondom hun verblijf bleven zij bij daglicht mooi binnen.

Elke twee weken was er een nieuwe binnen tentoonstelling in het kassencomplex van de Floriade. Op dezelfde plek komen nu de hondenliefhebbers bij elkaar. Het hollen en ravotten van de loslopende honden is nu ook mijn vermaak.

Toen heb ik er nooit bij stil gestaan dat de Gaasperplas en het park mijn achtertuin zou worden.

Met elk wandeling kijk ik nu wat er voor details te ontdekken van zijn van de oorspronkelijke tuinbouwtentoonstelling. Het park heeft voor mij nog steeds een enorme aantrekkingskracht.

In de volgende internetlink is te zin dat er nu gewerkt gaan worden voor de komende 40 jaar van dit stadspark. Daar hoop ik natuurlijk ook weer van te genieten.

 

https://www.amsterdam.nl/projecten/gaasperplas/

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Natuur, persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Nog eens 40 jaar Gaasperplas

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja dat is een mooi gebied , welk men ook goed moet onderhouden en hier en daar wat aanpassen , ik denk dat er wel behoefte is aan een stadsstrand , maar dan wel gescheiden van de hollende en ravottende honden 🙂

    frisse groet

    Geliked door 1 persoon

  2. Matroos Beek zegt:

    Een mooie plek om even tot rust te komen in de natuur.
    Hartelijke groet.

    Geliked door 1 persoon

  3. Bertie zegt:

    Goed onderhoud is een vereiste. Hulde.

    Geliked door 1 persoon

  4. Rebbeltje zegt:

    Hoop voor jou dat je er zeker nog 40 jaar van kan genieten 😉
    Groetjes

    Geliked door 1 persoon

  5. Annette zegt:

    Heerlijk beeld: bankje in de zon dat over het water kijkt

    Geliked door 1 persoon

  6. gemma1952 zegt:

    Zo´n mooi gebied moet behouden blijven.

    Geliked door 1 persoon

  7. Nannie zegt:

    mooi plekje om te wonen zeg daarbij die plas

    Geliked door 1 persoon

  8. matroos zegt:

    Wij varen wel eens over de Gaasp en zijn ook wel eens vlakbij (Driemond)de Gaasperplas aan wal gegaan om de benen te strekken.Beetje jammer dat er bijna geen afmeer mogelijkheden zijn op de Gaasp.

    Geliked door 1 persoon

  9. Kakel zegt:

    Wel heel bijzonder om de Gaasperplas als achtertuin te hebben. Noem jezelf gerust een bofferd!
    Rob, wil je alsjeblieft onderstaande petitie tekenen? Ik stel het bijzonder op prijs wanneer je het doet. Diervriendelijke groet!
    https://petities.nl/petitions/laat-de-grote-grazers-in-de-oostvaardersplassen-niet-verhongeren?locale=nl

    Like

  10. Sjoerd zegt:

    Dat lijkt me een mooi project Rob. Dat moet je volgen in de uitvoering…

    Geliked door 1 persoon

  11. gewoonanneke zegt:

    Mooi om zo’n achtertuin te hebben, geniet er maar van.

    Geliked door 1 persoon

  12. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een mooi gebied om af en toe even aan de hectiek van alledag te ontsnappen.

    Geliked door 1 persoon

  13. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    dus er komt een haven en verbinding met de Gaasp , mooi hoor
    ja ik was ff met de fiets weg , koud maar lekker weer

    opgewekte groet

    Geliked door 1 persoon

  14. meninggever zegt:

    Wij maakten nog net die tuinbouwtentoonstelling mee. Zagen het gebied zich ontwikkelen. Nellenstein bouwen, maar waren in 1982 de onrust in de Bijlmermeer zo zat dat we besloten het een stad verderop te zoeken. Het pionieren wat we in de Bijlmer deden vanaf 1970 verruilden we voor Almere. Gaasperplas dus niet volwassen zien worden.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.