Zorgbrigade

In de Zorgbrigade krijgen mensen die langere tijd geen werk hebben gehad een
baan en volgen daarnaast een mbo-opleiding richting de zorg. Zij bieden vanuit de
Zorgbrigade informele hulp aan bewoners die dat kunnen gebruiken in:
• Amsterdam Zuidoost, in de wijk Bijlmer-Oost en de buurten Amsterdamse Poort,
Hoptille en Venserpolder.

Merkt u dat u niet meer alles zelf kunt doen? Heeft u behoefte aan gezelligheid? Of kent u iemand die hulp nodig heeft? De deelnemers van de Zorgbrigade staan voor u klaar.

Wat kunnen wij voor u doen? Onze deelnemers helpen u graag met kleine taken, zoals boodschappen doen of lichte werkzaamheden in of rond het huis. Dit doen wij zoveel mogelijk samen met u. Ook komen wij graag langs voor de gezelligheid; even samen een kopje koffie drinken, een wandeling maken of een spelletje doen. Elke week op een vast moment komt de deelnemer langs voor ongeveer 2 à 3 uur, in principe voor een periode van een jaar.

Hoe kunt u ons helpen?
De Zorgbrigade is er voor iedereen die woont in de hierboven genoemde wijken en buurten. De hulp is gratis. Wel vragen we u om iets terug te doen voor de deelnemer. Dit kan van alles zijn, zoals helpen bij Nederlands leren of rekenen, of bepaalde gerechten leren koken. Zo helpen zij u, en u hen.

Hoe gaan we te werk?
Tijdens een intakegesprek kijken we of en hoe we u kunnen helpen en wat u kunt betekenen voor de deelnemer. Vervolgens koppelen we u aan een van onze deelnemers.
Na een succesvolle kennismaking kunt u samen aan de slag.

Hoe meldt u zich aan?
Heeft u belangstelling of wilt u meer weten?
Neem dan contact op met Zorgbrigade
T. 020 – 2614522 (maandag t/m woensdag 10-12 uur voor informatie en aanmeldingen)
E. zorgbrigade@burennetwerk.nl
We bespreken graag met u wat wij voor u kunnen betekenen!

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Geen categorie, gezondheid, persoonlijk, Politiek. Bookmark de permalink .

7 reacties op Zorgbrigade

  1. Rebbeltje zegt:

    Mooi als mensen er voor elkaar kunnen en willen zijn 🙂

    Like

  2. Sjoerd zegt:

    Het proberen waard voor mensen die daarvoor in aanmerking komen.

    Like

  3. Bertie zegt:

    Klinkt als een mooi initiatief, als de vrijwilligers maar voor een aardige tegeneis Ik ben benieuwd of er veel gebruik van wordt gemaakt

    Like

  4. Spontanity zegt:

    Klinkt goed.
    Hoop mijzelf nog heel lang te kunnen redden.
    Wat vroeger zo vanzelfsprekend was, in de zorg, is nu soms zo ver te zoeken.

    Like

  5. Wat zou het fijn zijn als dit op alle fronten slaagt. En het heeft alles in zich om succesvol te zijn!

    Geliked door 1 persoon

  6. Hans zegt:

    Beetje ‘burenhulp’ is altijd welkom her en der!

    Geliked door 1 persoon

  7. Pingback: Blog over...wat de Zorgbrigade kan betekenen... - 1104 en zo

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.