HUMMUS DECONSTRUCTUS

  • Potje gare kikkererwten
  • Potje gegrilde rode paprika in olie
  • Knoflookpoeder
  • Tahin
  • Citroensap
  • Zout en peper

Doe de kikkererwten inclusief het vocht in een schaal. Doe daar de andere ingrediënten naar smaak bij. Het is de bedoeling dat je eerst alleen de gegrilde paprika aan het gerecht toevoegt, en dan naar smaak de olie.

De fun van dit recept is dat je alles zonder iets te snijden of persen bij elkaar kunt tsjokken. En dus vooral ook niet met een staafmixer er doorheen gaan. Wel alvast alle ingrediënten in huis hebben; voor die keren dat je zelfs te lui bent om een patatje te halen.
Als je het gerecht wilt ‘uppen‘, dan nog wat al dan niet gekookte groenten erbij doen.

Bij toeval vind ik dit recept op de website van https://filiadenhollander.nl/recepten/hummus-deconstructus/

Ik vind het een lekker lui diervriendelijk recept. Kikker- of keker erwten zijn een lekkere en makkelijke eiwitbron.

Smakelijke groet,

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken, Geen categorie, gezondheid. Bookmark de permalink .

22 reacties op HUMMUS DECONSTRUCTUS

  1. Karel zegt:

    tsjokken , zo zwaar werk lijkt me dit niet 🙂

    Like

  2. Rebbeltje zegt:

    Weet nu al wie ik hier blij mee zou kunnen maken…en dat is de kleinzoon die zaterdag 10 jaar word 🙂 Dus zal het eens uitproberen als ik weet dat hij komt logeren.

    Like

  3. Sjoerd zegt:

    Ik sla dit recept over, in een fatsoenlijke maaltijd moet arbeid zitten…

    Geliked door 1 persoon

  4. Jan zegt:

    Dank! Wat lekker makkelijk en smakelijk!

    Geliked door 1 persoon

  5. Zeker het proberen eens waard !

    Geliked door 1 persoon

  6. staartje zegt:

    Lijkt me lekker! Ik heb weleens van die dagen….

    Geliked door 1 persoon

  7. Bertie zegt:

    Makkelijk receptje, toch eens proberen.
    Dank je Rob.

    Geliked door 1 persoon

  8. Anuscka zegt:

    Ooooooo…. dit was lang een van onze favorieten hier, maar het is een beetje weggezakt, merk ik, nu ik je recept lees. Ik ga het ook weer eens maken! MMMMMMmmmmmm….

    Geliked door 1 persoon

  9. elsjeveth zegt:

    Heerlijk dit recept, onlangs bij een vriendin met Marokkaanse roots proefde ik een soort humus gemaakt van granaatappelpitjes en paprika.

    Geliked door 1 persoon

  10. Herman zegt:

    Heet lijkt me een heerlijk recept, maar geen idee wat tsjokken is.

    Geliked door 1 persoon

  11. Spontanity zegt:

    Tsjokken is het meervoud van tsjok 🙂
    En een tsjok, dat vond ik op het www, is een
    een achterblijverke, een klein teer iemand.
    Recept lijkt mij ook lekker, alleen zou ik er uitgebakken spekkies bij ‘tsjokken’.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.