Een Herfstrecept

  • 1 courgette
  • 1 teentje knoflook geperst
  • 100 gram geraspte kokos
  • 100 gram speltbloem
  • 1 el kerrie
  • Zout naar smaak
  • Sap van ½ citroen
  • 100 gram zonnebloempitjes
  • 100 gram pompoenpitten
  • 1 ei of 1tl baksoda om luchtiger te maken
  • Ghee of olie om te frituren

Aan de slag!

Rasp de courgette grof (in de keukenmachine). Laat uitlekken in een vergiet en knijp het vocht eruit. Vermeng de courgette met de overige ingrediënten. Je moet goed kneden om een balletje te vormen. Draai 1 balletje, bak en proef of de smaken goed zijn. Zo ja draai van de rest ook balletjes en frituur goud bruin.

 

Op de volgende website zijn nog meer lekkere en gezonde recepten te vinden:

http://www.biobudget.nl/

 

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken, Natuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Een Herfstrecept

  1. Kan niet slecht zijn !

    Geliked door 1 persoon

  2. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    het leest als een smakelijke hap

    HuisHaat groet

    Geliked door 1 persoon

  3. @matroosbeek zegt:

    Dat ga ik proberen. Bedankt ook voor de link naar de andere hapjes.
    Smakelijke biogroet.

    Geliked door 1 persoon

  4. egoecho zegt:

    Lekker! En bedankt voor de link 🙂

    Geliked door 1 persoon

  5. Dat lijkt mij best lekker Rob.

    Geliked door 1 persoon

  6. sjoerd zegt:

    Dat hoort zich lekker aan…

    Geliked door 1 persoon

  7. Marlou zegt:

    Dag Rob,

    dit ga ik morgenavond maken.
    Lijkt me verrukkelijk…
    Ik denk, dat ik ipv speltbloem amandelmeel ga gebruiken…

    Dag!
    Groet van Marlou

    .

    Geliked door 1 persoon

  8. Rebbeltje zegt:

    Lijkt me heerlijk…ook op de site gekeken en brengt me wel op ideetjes.
    Groetjes

    Geliked door 1 persoon

  9. joke_dev zegt:

    Moet ik bijhouden en uitproberen!

    Geliked door 1 persoon

  10. gemma1952 zegt:

    Ik ga het eens proberen Rob.

    Geliked door 1 persoon

  11. realjager zegt:

    Klinkt lekker en gezond, moeten we hier ook maar eens proberen.

    Geliked door 1 persoon

  12. fietszwerver zegt:

    ja Rob , goede verlichting is altijd belangrijk op de fiets en zeker nu de dagen weer korten , dus ff bij de fietsenzaal langs hoor , bij een goede zal je niet bedonderd worden , toch
    ja bruggetjes zat in Boskoop en al die mooie dorpjes
    in de pps zie je die futoristische fiets/wandel brug in Purmerend alwaar ik woonde ’66 – ’72

    goed verlichtings groet

    Like

  13. burroholanda zegt:

    Ik heb een hekel aan koken. Kan het wel, maar ontleen er geen plezier aan. Aan eten wel! Al 23 jaar niet hoeven koken. Ik ben een gelukkig mens. En toch een beetje jaloers op die mensen, die die overheerlijke kunststukjes kunnen maken. Mijn hobby is het opeten. 😉

    Geliked door 1 persoon

  14. fietszwerver zegt:

    ja dat HH moet ook gebeuren , ik heb m’n hutje aan kant en ook de boodschappen binnen , aanstonds de koers aan op de Belg en in de rustmode
    morgen weer aan den wandel

    fijn zonnig weekend groet

    Like

  15. met al die courgetten in de hof, weet ne mens op den duur niet meer wat aanvangen. 😉
    dankjewel voor dit origineel recept, rob!
    fijn weekend,

    Geliked door 1 persoon

  16. Jaixy zegt:

    Heerlijk! Gaan we proberen

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.