Holleeder

Nu er voortdurend over het Holleeder proces gesproken wordt komen er bij mij ook herinneringen naar boven. Een van mijn leerlingen viel op met twee eigenschappen; verzuim en slimheid. Tijdens leerling besprekingen had de zorg coördinator altijd een goed woordje voor haar. Een moeilijke thuis situatie werd dan als oorzaak voor haar absentie genoemd. In de wandelgangen kwam daar dan een verdere uitleg bij. Over de moord op haar vader werd dan in bedekte termen verteld. Zonder alle details te benoemen werd wel duidelijk dat er misschien ook voor haar leven te vrezen was. Onduidelijk bleef in hoeverre deze leerling op de hoogte was van de precieze details rondom deze moord. Of dat zij meer wist dan veilig is over zijn criminele activiteiten.

Het schrikbewind van Holleeder komt nu naar voren tijdens zijn rechtsgang. De angsten van mijn leerling worden ook voor mij nu veel begrijpelijker. Hoe het haar vergaan is in de rest van haar leven weet ik niet.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Holleeder

 

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Kinderen, Onderwijs, persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Holleeder

  1. fietszwerver zegt:

    mogge Rob
    ja er speelt zich wat af in die criminele wereld , waar we geen weet van hebben
    zo’n kind en vele anderen , noemen de boeven zelf dan bijkomende schade
    je hoort zoveel over afrekeningen en de keren dat het mis gaat en er onschuldige slachtoffers zijn

    toch een opgewekte groet

    Geliked door 2 people

  2. Nog nooit van die vent gehoord…

    Geliked door 1 persoon

  3. fietszwerver zegt:

    was ik weer 🙂
    ja ik ben wat afgevallen hoor , dronk 31 dagen geen bier en verloor 2 KG , maar m’n buikje werd er niet minder om , dus verwen ik mij vandaag met een nieuwe broek 🙂

    Geliked door 2 people

  4. Bertie zegt:

    Deze criminelen zijn keihard en maken zich niet druk om wat ze iemand aandoen.

    Geliked door 1 persoon

  5. Matroos Beek zegt:

    Wij kunnen het ons niet voorstellen, maar wat moet dit erg zijn voor zo’n kind…
    Onschuldige groet.

    Geliked door 2 people

  6. Suskeblogt zegt:

    Leven met de angst voor die criminelen moet zwaar zijn.
    Geen wonder dat ze het ook niet makkelijk had om naar school te gaan.

    Geliked door 1 persoon

  7. Merkwaardige mensen lopen er rond Soms nog vrij ook

    Geliked door 1 persoon

  8. staartje zegt:

    Dat komt heel dichtbij. Ik lees nu Wees onzichtbaar van Murat Isik. Aanrader. Speelt zich af in de Bijlmer

    Geliked door 2 people

  9. Het is schandalig geweest hoeveel podium die man bij de Nederlandse Publieke Omroep heeft gekregen. Tot aan College Tour aan toe. Shame on you!

    Geliked door 2 people

  10. meninggever zegt:

    Holleeder is een pion uit een ander tijdperk. De echte gangsters (Mocro) maaien met hun AK-47’s in het rond en knallen ook on schuldigen af. Hun dubbele paspoorten maakt ze ongrijpbaar en als ze al voor de rechter komen mogen ze hun preces in vrijheid afwachten. De Nederlandse rechtsstaat is niet ingericht op deze nieuwe gangsters. Net zo min als op de overvallers, de verkrachters, de Syriegangers en zo meer. Met die oude gangsters nog wel. En alles aan Holleeder ophangen wat verkeerd is in onze samenleving is wel een erg simpele wijze van denken. It’s dagerous out there…be carefull!

    Geliked door 1 persoon

  11. meninggever zegt:

    dangerous..ofcourse!

    Geliked door 1 persoon

  12. Blijf maar op het rechte pad, je hele leven over je schouder kijken? Daar word je toch gek van.
    Helaas kunnen de kinderen van die criminelen er heel vaak niks aan doen en leven ook met angst.
    En soms, gaat het van vader op zoons.. ook zo bizar 😦

    Geliked door 1 persoon

  13. Rebbeltje zegt:

    Er lopen meer gekken rond dan er achter gesloten deuren zit…en als kind van zal zeker niet makkelijk zijn.
    Groetjes

    Geliked door 1 persoon

  14. Sjoerd zegt:

    Die gasten hebben niets meer te verliezen en zijn dus bloedje link.

    Geliked door 1 persoon

  15. perdebytjie zegt:

    Die arme kinders van sulke misdadigers ly wel erg.

    Like

  16. Trudy zegt:

    Omdat ik voor het onderwijs in ging al veel wist van de wereld door andere banen was ik me vanaf de eerste minuut bewust wat kinderen soms kunnen meemaken, ik heb in mijn lessen altijd geprobeerd, veiligheid en warmte te creëren. Docenten die pas kwamen kijken die hadden dat nog niet en zagen soms de jonge mensen als monsters. Er is veel leed en vaak daar waar je het niet verwacht. Nu zal je er nog vaak aan terug denken.

    Geliked door 1 persoon

  17. Rob Alberts zegt:

    In mijn opleiding stond lesgeven voorop.
    Sfeer kweken in een klas blijft de eerste voorwaarde voor lesgeven.

    Ik ben het met jou eens.

    Vriendelijke groet,

    Geliked door 1 persoon

  18. fietszwerver zegt:

    ha die Rob
    hoe zou dat zijn geweest met kinderen uit mijn tijd , zeg die van de oude Zeedijk en Rembrandtplein penoze , denk toch net zo erg
    ja ik zal zeker weer genieten morgen van het wandelen in het voor mij zo onbekende Brabantse land , en ja ik hoop de broek loopt blaarloos mee 🙂
    weet jij als leraar af van de link die ik maakte naar ” vluchtoord Uden ”
    fijn weekend groet

    Like

  19. gewoonanneke zegt:

    Daar wordt nog nooit zoveel aandacht aan besteed maar zeker die kinderen zijn ook de dupe van dit soort praktijken en vaak voor hun leven getekend daardoor.

    Geliked door 1 persoon

  20. Spontanity zegt:

    Lijkt me vreselijk zo te moeten leven.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.