Feestelijke opening Wormenhotel

Zaterdagmiddag 9 maart 2019 om 15.00 uur wordt er een Wormenhotel geopend in Kantershof. Met “onzichtbare hulpjes” wordt dan het groente- en fruitafval verwerkt tot waardevolle compost.

De nummers 1 tot en met 80 van Kantershof hebben met een bewonersbrief van de Gemeente Amsterdam een uitnodiging gekregen. Maar ook andere bewoners van Kantershof zijn van harte welkom.

Tijdens de opening wordt een korte composteercursus gegeven. De werking en gebruik van het wormenhotel wordt uitgelegd.

Voor de feestelijke opening wordt het Wormenhotel geplaatst. De compostwormen kunnen dan alvast wennen aan hun nieuwe plek en hun hotel.

Kantershoffers kunnen zich bij de opening nog opgeven om deel te nemen aan dit duurzame project.

Heeft u andere vragen of opmerkingen? wormenhotel@amsterdam.nl

De feestelijke opening is op de parkeerplaats aan de Kantershofstraat aan het begin van Kantershof

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, eten en drinken, gezondheid, Natuur en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Feestelijke opening Wormenhotel

  1. gouweleeuw zegt:

    Wat een goed idee, waarom hebben meer gemeentes niet zo idee om je compost beter te laten composteren.

    Geliked door 1 persoon

  2. Rebbeltje zegt:

    Laat de diertjes hun werk maar doen…
    Groetjes

    Geliked door 1 persoon

  3. Spontanity zegt:

    Oh nee, niets voor mij.
    Wormen en zo, nee.
    Goed dat ze er zijn hoor voor sommige dingen.

    Geliked door 2 people

  4. Karel zegt:

    een heel goede zaak Rob
    hopelijk krijgt het een vervolg door de hele stad en andere gemeenten
    regenachtige groet

    Geliked door 2 people

  5. majaer zegt:

    Dit is een hele goeie zaak, dit moet meer gedaan worden
    Groetjes

    Geliked door 1 persoon

  6. HesterLeyNel zegt:

    Dis ’n uitstekende inisiatief.

    Geliked door 1 persoon

  7. Wieb zegt:

    Goed idee. Ik zou erg blij worden van een wormenhotel in de buurt. Nu gaat alle gft bij het gewone afval omdat wij appartmentbewoners gft niet apart hoeven (kunnen) inleveren.

    Geliked door 1 persoon

  8. een initiatief dat navolging verdien Rob

    groeten

    Geliked door 1 persoon

  9. Sjoerd zegt:

    Ik haalde laatst planten bij een kweker, dat was inclusief enkele wormen… in plaats van ik een hotelkamer hebben die een hele tuin om te gaan en te staan.

    Geliked door 1 persoon

  10. Bertie zegt:

    Mooi initiatief maar ook al vieren de wormen het niet mee, de gedachte aan ze zou me niet loslaten bij elke hap en slok .

    Geliked door 1 persoon

  11. wdfyfe zegt:

    Wonderful idea! cheers

    Geliked door 2 people

  12. Goede zaak.
    De volgende stap: een wormen airbnb.

    Geliked door 1 persoon

  13. Een mooi en duurzaam initiatief.

    Geliked door 1 persoon

  14. Mijn buurman heeft een lintworm. Hij noemt zijn buik ook een wormenhotel…

    Like

  15. gewoonanneke zegt:

    Zo leuk die initiatieven. Vandaag in de tuin gespit en dat leek ook wel een wormenhotel. Een goed teken dat de grond goed is voor mij.

    Geliked door 1 persoon

  16. realjager zegt:

    Wormen hotel klinkt toch alsof ze weer kunnen uitchecken 🙂

    Geliked door 1 persoon

  17. fialas zegt:

    alle groenafval in onze gemeente wordt gecomposteerd. Behalve het mijne, heb composthoop in de achtertuin, die geregeld wordt losgewoeld door twee kippen. En wat zoeken die daar? Wormen!!

    Geliked door 1 persoon

  18. Plato zegt:

    Ik heb zo’n speciale container waarin steeds laagjes tuinafval in gaan, daar tussen zwerven de wormen door laagjes modder. Het levert van tijd tot tijd mooie compost op. De container was jaren geleden een particulier initiatief in samenwerking met de gemeente Zaanstad. Ik deed graag mee.

    Geliked door 1 persoon

  19. Sandra zegt:

    Het hotel wordt echt heel dicht bij mijn huis geplaatst. Ik zou heel graag ook meedoen! Kan dat nog?

    Geliked door 1 persoon

  20. douryeh zegt:

    Bij jullie dus ook zulke activiteit; hier ook.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.