Corona Quarantaine

Het nieuws bestaat vooral uit lege schappen in de supermarkten. Daar tussen door sijpelen de overheidsadviezen.

Maar vooral de mededelingen van steeds meer mensen die vrijwillig in Corona Quarantaine gaan maken mij optimistisch.

Dat deze vrijwillige Corona Quarantaine mensen ook nog aanbiedingen krijgen voor boodschappendiensten en huishoudelijke hulp laat zien dat Nederland veerkracht heeft in moeilijke tijden.

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in eten en drinken, gezondheid, Kinderen, persoonlijk, Politiek en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Corona Quarantaine

  1. Karel zegt:

    samen komen we er door

    kop op groet

    Geliked door 2 people

  2. joke_dev zegt:

    Kort samen gevat en mensen met heel onverantwoordelijke ideeën in BE toch.

    Geliked door 1 persoon

  3. Deze crisis toont onze kleine kantjes, maar laat ons onszelf concentreren op de mooie initiatieven.
    Heel veel sterkte voor jou, Rob !!!

    Geliked door 1 persoon

  4. Ferrara zegt:

    Gelukkig is niet iedereen dolgedraaid.

    Geliked door 2 people

  5. Jij bent optimistischer dan deze ezel, Rob. Ik dacht juist, dat de mensen als gevolg van angst nu binnen blijven. Ze hebben immers meer dan genoeg wc-papier voor de komende tijd. 😉

    Geliked door 1 persoon

  6. Af en toe bekruipt me het gevoel dat we in een slechte horrorfilm uit de jaren 60 terecht gekomen zijn of zo. Het is bij het beschamende af hoe er ook hier gehamsterd wordt.
    Zelf ga ik uit van het motto ‘Kalmte alleen kan u redden’. Ik kom het weekend wel door met mijn korte kuiertjes in de tuin. Tenzij we helemaal in huis en tuin moeten blijven, moet ik volgende week af en toe maar eens een ritje maken in mijn mobile kijkhut om wat plaatjes te scoren.
    Zonnig groet uit Fryslân

    Geliked door 2 people

  7. Suskeblogt zegt:

    Ik heb mijn werk en mijn tuin nu alles stil ligt. Verder kom ik niet veel meer buiten.

    Geliked door 2 people

  8. Rianne zegt:

    Ik rol zo vanuit mijn griep het thuiswerken in en duim dat het lukt de golf niet te vroeg en te hoog te laten pieken ….

    Geliked door 1 persoon

  9. wdfyfe zegt:

    Aside from the Great Toilet Paper Famine people have found their better nature and are coping very well, being responsible and optimistic. Stay safe my friend. cheers

    Geliked door 1 persoon

  10. me vereende krachten lukt het beslist Rob

    groeten

    Geliked door 2 people

  11. Anuscka zegt:

    Je blijft het van de positieve kant bekijken… fijn! Want zo is het (ook)!

    Geliked door 1 persoon

  12. gewoonanneke zegt:

    Nou wat ik vandaag op de weg zag, het was onwijs druk gewoon. Volgens mij trok iedereen er op uit. Misschien door het mooie weer ook. Maar inderdaad fijn dat dingen ook verbroederen en mensen elkaar gaan helpen. Dat is een mooi initiatief.

    Geliked door 1 persoon

  13. Sjoerd zegt:

    Waar een wil is, komt een oplossing… We proberen ons ook zoveel mogelijk te beperken en komen alleen onder de mensen als het echt niet anders kan…

    Geliked door 1 persoon

  14. shivatje zegt:

    Er zijn voor elkaar en je niet laten opdraaien dat is belangrijk denk ik.

    Aum Shanthi

    Geliked door 1 persoon

  15. Spontanity zegt:

    Het is een dingetje.
    Een dingetje waar ik toch wel onrustig van word.

    Like

  16. -Een dingetje: epidemieën komen vaker voor in de geschiedenis. Wie heeft er nooit van de pest gehoord?!
    -Alleen: wij met hoogmoed/ijdelheid/zelfingenomenheid kunnen de natuur niet de baas. Verwachten ook zoiets niet. Dit Coronavirus wijst ons weer eens op het gegeven dat wij géén heer en meester zijn, maar nietige wezens met een hoge afhankelijkheidsfactor voor onszelf èn het ‘hogere’. Een beetje ‘dimmen’ als individu, als samenleving is hier op zijn plaats. Dit is ook een les aan mijzelf, voor zover ik mij hier niet van bewust ben.

    Geliked door 2 people

    • Ja, het leert ons alles wat te relativeren en niet altijd alles te kunnen ‘eisen’ van de ‘overheid’. We kunnen wederzijds geholpen worden door ons gedrag, onze houding in de sàmen-leving , maar met voorzichtigheid in deze , ook niet het risiko te lopen door de thuis-qaurantainers ‘besmet’ te worden* … handschoenen gel en mondkapjes werk … dààr waar mensen bij elkaar zijn ( *winkels, bus, metro, trein… als ’t kan te vermijden ! )

      Geliked door 1 persoon

  17. Rebbeltje zegt:

    Zo langzaam aan wordt het toch een gekkenhuis…
    Vind het volgen van de adviezen een goeie zaak
    En we laten zien dat we kunnen luisteren 😉
    Groetjes

    Geliked door 1 persoon

  18. Happy Hulk zegt:

    Als in de dierenwereld een virus rondwaart komt er een ophokplicht.
    Daarna wordt er geruimd………

    Gelukkig zijn wij mensen
    En hier en daar een Hulk

    Geliked door 1 persoon

  19. Villasappho zegt:

    Hadden ze het 2 weken maar gedaan dan hadden we nu niet hier gestaan. Maar nope Nederland BV moet blijven draaien, laten we hopen dat we Italie niet op gaan volgen.

    Geliked door 1 persoon

  20. Marion zegt:

    Ik zag het op Twitter. Heel mooi wat voor acties er ontstaan. Mensen die voor wildvreemde naar de apotheek rijden om medicijnen op te halen of een boodschappenservice voor ouderen opzetten. Ik heb het idee dat na de eerst angst en paniek, iedereen nu de handen ineen slaat. Niet letterlijk uiteraard 😉

    Geliked door 1 persoon

  21. Ik vind het een positieve en hoopgevende ontwikkeling!

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.