Een belangrijke levensles

Op internet schrijft Redouan Assakali een mooie levensles.

Ik herhaal hier graag dezelfde levensles:

Voordat hij overleed, zei een vader tegen zijn zoon: “Hier heb je mijn horloge, die mijn vader op zijn beurt aan mij gaf. Het is bijna 200 jaar oud. Maar voordat ik het aan je geef, wil ik dat je naar de juwelier gaat. Vertel ze dat ik het wil verkopen, en kijk hoeveel ze ervoor bieden.”

De zoon ging naar de juwelier, kwam terug bij zijn vader, en zei: “Ze boden €150 omdat het zo oud is.”

De vader zei: “Ga naar het pandjeshuis, en vraag hoeveel zij ervoor willen geven.“

De zoon ging naar het pandjeshuis en kwam weer terug: “Zij boden slecht €10 omdat het zo versleten is.”

De vader vroeg zijn zoon om naar het museum te gaan en hen het horloge te laten zien.

De vader vroeg zijn zoon om naar het museum te gaan en hen het horloge te laten zien.

Hij ging naar het museum, kwam terug en riep vol blijdschap: “De curator kon zijn ogen niet geloven en bood €100.000, om dit zeldzame stuk toe te kunnen voegen aan hun antieke collectie.”

De vader zei: “Ik wilde je laten zien dat de juiste plek en de juiste mensen, jou de juiste waarde zullen geven. Zorg dat je niet jezelf verliest op de verkeerde plek, en word niet boos als je niet gewaardeerd wordt. Diegenen die jouw waarde zien, zullen jouw waarde erkennen. Maar, blijf niet op een plek waar niemand jouw échte waarde inziet.”

Jij mooi mens, weet wat je waard bent❤

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in gezondheid, Kinderen, Onderwijs, persoonlijk. Bookmark de permalink .

24 reacties op Een belangrijke levensles

  1. Dhyan zegt:

    Dat had ik eerder moeten weten.

    Geliked door 1 persoon

  2. Suskeblogt zegt:

    Mooie levensles.

    Geliked door 1 persoon

  3. KnutzEls zegt:

    Mooi verhaal, goeie les.

    Geliked door 1 persoon

  4. bvision zegt:

    Ik heb helaas niet zo’n oud horloge…

    Geliked door 1 persoon

  5. Karel zegt:

    een heel wijze les
    ben benieuwd wat de zoon met het klokkie deed toen z’n vader er niet meer was

    goed weer groet

    Geliked door 1 persoon

  6. staartje zegt:

    Wat mooi! Bijzonder verhaal. Ik zag de clou niet aankomen.

    Geliked door 1 persoon

  7. Matroos Beek zegt:

    Wat een schitterende levensles. Die moet ik onthouden.
    Dank je Rob.

    Geliked door 1 persoon

  8. basdew1922 zegt:

    Mooi verhaal om tijdens een les economie de subjectiviteit van waarde mee te illustreren.

    Geliked door 1 persoon

  9. Ontroerend mooi, deze les!

    Geliked door 1 persoon

  10. Spontanity zegt:

    Hele mooie les!!!

    Geliked door 1 persoon

  11. ollieherman zegt:

    Tot nog ergens goed voor dat ik al mijn horloges heb bewaard. Mooie les!

    Geliked door 1 persoon

  12. lil188 zegt:

    Mooi, probleem is dat sommige mensen zichzelf niet veel waard vinden 😦

    Geliked door 1 persoon

  13. Hans zegt:

    Wéér wat geleerd!……. “De wijze leert elke dag weer en de domme weet alles al.”

    Geliked door 1 persoon

  14. Bertie zegt:

    Zo leren we nog eens wat.

    Geliked door 1 persoon

  15. Dit had ik even nodig! Mooi!

    Geliked door 1 persoon

  16. Morgaine zegt:

    Dan is er nog de emotionele waarde… onbetaalbaar….

    X

    Geliked door 1 persoon

  17. Kakel zegt:

    Wat een wijze les! Ik hoop dat de zoon het horloge in de familie houdt…

    Geliked door 1 persoon

  18. NOOIT “te oud” om …
    Zuidelijke groet !

    Geliked door 1 persoon

  19. Dat is wel een hele mooie les!

    Like

  20. wdfyfe zegt:

    Such is life. You need to know where to look for value. cheers

    Like

  21. Prachtig! Mooi om het zo uit te kunnen leggen…

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.