Een hommage aan Diederick

Vanmiddag was er een jamsessie van de oude vrienden van Diederick van Zuylen. Natuurlijk in de huiskamer van Kleiburg ‘Bij van Buuren’. Brandende vuurkorven voor de ingang van deze collectieve ruimte in de Klusflat Kleiburg. Binnen warme soep, broodjes en lekker hapjes en de gastvrije vrijwilligers onder de bezielende organisatie van Irene. De inrichting van deze ontmoetingsplek is voor een deel door Diederick gerealiseerd.

Vanuit alle windstreken hebben de muzikanten de oude sfeer van de Bijlmermeer weer laten horen en voelen. Zoals er ook oude en nieuwe bewoners bij elkaar en met elkaar genoten van de muziek, de sfeer, het eten en de vloeibare versnaperingen.

Zonder de geldende Corona Voorschriften is ‘Bij van Buuren’ elke vrijdagavond van 20.00 uur geopend. En voor bewoners is op andere dagen en tijden deze ruimte te gebruiken voor (in-)formele bijeenkomsten. Tegen de muur zijn nu weer de foto’s van de verschillende kluswoningen te zien. Maar geregeld exposeren andere bewoners hun kunst bij van Buuren.

Door de sloop van veel traditionele Honingraatflats zijn de collectieve ruimtes ook verdwenen. Daarom is het bijzonder dat juist de kopers en klusser van Kleiburg er voor hebben gekozen om zelf een collectieve ruime, een gemeenschappelijke huiskamer in te richten.

Kleiburg 40B is de plek voor een jamsessie, een drankje of hapje. Geregeld zijn er bewoners die een smakelijke maaltijd aanbieden. Voor weinig is er lekker eten en gezelligheid.

Ik geef deze blogpost de titel: ‘Een hommage aan Diederick’. Maar tegelijkertijd is deze blogpost ook een hommage aan de bewoners van de Bijlmermeer!

Vanwege de geldende Corona Voorschriften zal ‘Bij van Buuren’ op vrijdagavond voorlopig gesloten zijn. Maar wellicht is het mogelijk om op de zondagmiddag wel bij elkaar te komen? Oude en nieuwe bewoners van de Bijlmermeer hebben deze ontmoetingsplekken nodig. En de vrijwilligers van Kleiburg maken zo’n ontmoetingsplek mogelijk!

Van Buuren in Kleiburg geopend

https://nl-nl.facebook.com/Burenhuis-Van-Buuren-1687553794808607/

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Geen categorie, persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een hommage aan Diederick

  1. Jan zegt:

    Leuk! Ik ga op een zondagmiddag bij de buren op bezoek!
    Jan

    Geliked door 1 persoon

  2. Bertie zegt:

    Wat een goed initiatief, dit is wel gewild, lijkt me.

    Geliked door 1 persoon

  3. Herman zegt:

    Het is fijn dat er nog de nodige mensen zijn, die deze initiatieven organiseren en in stand houden. Hulde voor zulke vrijwilligers.

    Geliked door 1 persoon

  4. Pingback: Blog over... de oude sfeer van de Bijlmer - 1104 en zo

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.