Geld verdienen met fietsen

Fietsen doe ik al jaren. Voor mij is het volgende eerste punt een mooie motivatie. Woonwerk fietstochten maak ik niet meer. Mijn fiets is en blijft mijn belangrijkste vervoermiddel. De volgende tips kreeg ik van https://www.hetkanwel.nl/geld-verdienen-door-te-fietsen-naar-je-werk/?utm_source=hetkanWel+Nieuwsbrief&utm_campaign=e8c6bf65de-EMAIL_CAMPAIGN_2017_06_24_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_5707cd7d98-e8c6bf65de-285785823

1.    vul je spaarvarken door te fietsen

Je bespaart niet alleen op brandstofkosten en op de slijtage van je auto – het is vier keer zo goedkoop om met de fiets naar je werk te komen – je bespaart ook op medische kosten omdat regelmatig fietsen gezond voor je is. Onderzoek laat zelfs zien dat je 13% fitter wordt en 10 jaar jonger dan je collega’s. Dan hoef je gelijk niet meer naar de sportschool wat ook weer een besparing oplevert.

Als je al het geld dat je bespaart opzij zet dan heb je aan het einde van het jaar een leuk potje om wat leuks van te doen. Onderzoek laat zien dat het helpt om je doelen te behalen als je fysiek en zichtbaar spaart. Stop dat geld dat je nu overhoudt daarom in een glazen pot en zet hem op een zichtbare plek.

Zo zie je wekelijks dat geldbedrag groeien wat je nog harder zal motiveren om vaker de fiets te pakken en die dure auto te laten staan. Misschien kun je zelfs al een doel bedenken waarvoor je je fietsvoordeel wilt gebruiken?

2.    doe mee met een fietsplan

Wist je dat je met een fietsplan een flink belastingvoordeel kan krijgen op een nieuwe fiets? Dit is een regeling van de overheid om fietsen te stimuleren.

Doordat je een bijtelling betaalt van 7% en je werkgever de leaseprijs van je salaris inhoudt, betalen jullie allebei minder belasting. Hierdoor ontstaat er een leuk voordeel dat op kan lopen tot 40% ten opzichte van het kopen van een fiets. En je mag hierbij iedere fiets uitkiezen die je maar wilt van omafiets tot e-bike tot bakfiets en zelfs de supersnelle speed pedelec. 

En door deze bijtelling mag je de fiets ook onbeperkt privé gebruiken en hoef je dus geen kilometers meer bij te houden zoals vroeger. Het enige dat je wel moet bedenken is dat je op de dagen dat je met de fiets naar kantoor komt geen reiskostenvergoeding krijgt, tenzij je baas een werkgeversbijdrage doet.

Dat wordt dus trappen voor die flappen. En als bonus krijg je er ook nog een slanke taille, goede conditie en frisse blos op je wangen bij. En natuurlijk een blije baas, want fietsen is ook goed voor je productiviteit en creativiteit. We zijn niet voor niets Nederland fietsland, laten we daar ook Nederland fiets naar je werk-land van maken.

3.    verdien punten met deze apps

Er zijn verschillende apps waarmee je punten kan verdienen met iedere gereden kilometer naar je werkplek. Die punten kan je dan weer omzetten in leuke kortingen in de webshop.

Go Velo is zo’n app. Hij heeft iets weg van de bekende Ommetje app van de hersenstichting – hij is namelijk ook gemaakt door gedragswetenschappers. De app heeft als doel om fietsen naar je werk een gewoonte te maken waardoor je het blijft doen. Een van de manieren om dat voor elkaar te krijgen is door je met punten te belonen die je kan verzilveren in de webshop. Dat wordt kilometervreten voor dat ene leuke item.

De app van Ring Ring heeft een iets andere aanpak. Met de punten die je verdient kun je twee dingen doen: of je geeft ze aan een zelfgekozen goed doel of je besteedt ze bij een lokale winkelier. Zo heb je een mooie korting bij elkaar gefietst en steun je ook nog eens goede doelen.

Over Rob Alberts

Mensen, natuur, de aarde, planten en dieren hebben mijn interesse. Monumentale Bomen fascineren mij. Onderwijs is mijn passie. In 1988 ben ik in de Bijlmermeer komen wonen. De mensen, het groen, de andere manier van bouwen / wonen hebben mijn hart gestolen. Zonder ver te reizen is hier de hele wereld binnen handbereik. Rondom mijn huis geniet ik vooral van de Familie Pimpelmees. In december 2009 ben ik gaan bloggen over wat mij opvalt of wat mij bezig houdt.
Dit bericht werd geplaatst in duurzame energie, energie besparen, Fietsen, Geen categorie, gezondheid, Kinderen, Natuur, Onderwijs, persoonlijk, Politiek. Bookmark de permalink .

24 reacties op Geld verdienen met fietsen

  1. Karel zegt:

    heb ik nog een boel geld te goed Rob

    fietszwervers groet

    Like

  2. Rebbeltje zegt:

    Hier lopen ze en fietsen voor goede doelen zoals de Roparun en vier het leven 🙂

    Geliked door 1 persoon

  3. Bertie zegt:

    Fietsen is inderdaad iets fijns, we deden het jaren. We zagen veel, meer dan wandelaars beweren.

    Geliked door 2 people

  4. Anuscka zegt:

    Die apps met punten hoeft voor mij dan niet zo (alhoewel RingRing me wel aanspreekt), maar blijkbaar hebben veel mensen een beloning nodig voor ‘goed’ gedrag…

    Geliked door 1 persoon

  5. Sjoerd zegt:

    Natuurlijk hebben ze gelijk…

    Like

  6. Happy Hulk zegt:

    Wat leuk!
    Mijn nichtje heeft RingRing opgericht.

    Geliked door 2 people

  7. Een goedkopere en schonere manier van vervoer is er zeker in de stedelijke omgeving niet. Ook op het platteland komt hier en daar actie op dit vlak. Tussen Drachten en één van de buurdorpen wordt b.v. momenteel aan een fietssnelweg gewerkt.
    Voor mij is de fiets helaas niet meer weggelegd. Ik zal moeten sparen voor een e-step, denk ik.

    Like

  8. gewoonanneke zegt:

    Het klopt wel hoor als ik de prijzen aan de pomp hoor zo nu en dan ben ik blij dat ik alleen fiets.

    Like

  9. Tien jaar jonger dan je collega’s dat betekent dus ook 10 jaar later met pensioen? 😉

    Geliked door 1 persoon

  10. staartje zegt:

    Goed verwoord. Ik ga weer meer fietsen… 🚲 en ik word rijk 🙃

    Geliked door 1 persoon

  11. ollieherman zegt:

    Fietsen is gezond, net als lekker wandelen. Maar woon-werkverkeer is voor gepensioneerden wat lastig te realiseren. Desalniettemin voel ik me al rijk door te kunnen fietsen en wandelen.

    Geliked door 1 persoon

  12. meninggever zegt:

    Pas de fiets weer eens laten voorzien van nieuw rubber voor en achter. De zomer is in zicht, dus tijd om weer eens te peddelen. Vrouwlief heeft een tweetal fietsen zelfs. We rijden er zelden op, zij is toch wat bang voor al die racers die in groepen de fietspaden onveilig maken en de scooterrijders die menen dat andere weggebruikers maar in de weg zitten. Toch gaan we het weer proberen. Ik had woon/werk/verkeer nooit met de fiets kunnen doen. Dat is leuke theorie, maar bij woon/werkafstanden van 35-70km enkele reis uit het verleden en bij zeer slecht weer ondenkbaar. En nee, OV was zeker geen optie geweest dan waren die enkele reisjes uren lang geworden…En de toenmalige werkgevers waren daartoe niet bereid….

    Like

  13. Spontanity zegt:

    Wandelen en fietsen, het is heerlijk.
    De wordt niet veel gebruikt.
    Ja, over anderhalve week, dan gaan we er mee naar Groningen voor een week, met onze fietsen 🙂

    Like

  14. Ik heb recent net mijn elektrische fiets verkocht omdat hij me geen voldoening gaf. Nu fiets ik weer op mijn gewone en dat bevalt me veel beter. Punten verdienen met fietsen lijkt me wel wat!

    Geliked door 1 persoon

  15. Dhyan zegt:

    Gatverdamme, overal moet geld uit worden geslagen.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.